Mässa med jobbet.

Jag har precis kommit hem från en mässa där jag har stått med min chef. En av mina kollegor brukar också vara med men han blev sjuk så vi fick klara oss utan honom. :( Det var, som alltid, mycket trevligt. Den varar i 2 dagar och på kvällen den första dagen är det alltid fest för samtliga deltagare och den festen är ökänd i branschen! ;) Mycket folk, mycket dans och framför allt mycket alkohol! Så jag drack vatten till middagen! Fy fasiken, så tråkigt det var! :( Jag fick ju köra med att jag bara dricker sprit en gång i veckan och att jag skulle på fest på lördag...det måste vara den sämsta ursäkten NÅGONSIN!!! Den är pinsam att använda men jag vet inte annars vad jag ska säga! Helén skulle inte heller dricka men hon drack ett halv glas vin till maten men inte ens det gjorde ju jag! Faktiskt så frågade min chef mig hur långt fram i tiden det låg med barn för min del! Det kom alltså inte helt apropå utan vi hade pratat lite i bussen på väg till festen det här med att jag är singel och KRÄÄÄÄSEN! Men jag hoppas i alla fall att jag lyckades svamla bort det...;) Det var så oerhörd hög ljudvolym och vi satt mitt emot varandra så det var lite svårt att föra någon ordentlig diskussion...som tur var i det läget! :S Men jag mådde bra idag i alla fall och det var jag ganska ensam om!!! :)

Ikväll är det återigen dags för pastaklubben! Det är rejält med manfall idag - 3 utav 6 deltagare kan inte komma men vi kör ändå! Det ska bli mysigt ändå eftersom det var sen förra pastaklubben som jag träffade de två andra som kommer att vara där!

Förresten! Jag är ju medlem på Familjeliv.se och i tisdags fick jag kontakt med en tjej som bor i Stockholm som också håller på med insemination! Så glad jag blev! Jag får ju naturligtvis oerhört stöd från mina underbara nära och kära men det känns annorlunda med någon som är i samma sits som jag är.

Det har gått en vecka nu sen förra inseminationen...den veckan har faktiskt gått ganska snabbt...det kan ju bero på att jag inte tänker på det lika mycket denna gången som de förra...men måtte följande vecka gå lika snabbt så jag kan ta mitt positiva graviditetstest! :)

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Vemvet

=)Jag veeet hur segt det kan vara, tycker du gör ett grymt jobb som inte analyserar varenda rapning typ =)



Håller sååå tummarna för ett plus denna gång! Spännande...



Och tack för omnämnandet, det var gulligt =)

2011-03-18 @ 08:26:39
Postat av: Lisa

Vekligen jätteroligt att du har träffat någon där som du kan prata/diskutera med. Även om vi runt om kring stöttar så är det en annan sak med någon i samma situation. Jag kan ju bara ana hur allt känns för dig.

2011-03-28 @ 21:27:20
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0