Party-ursäkter...

Så var det dags för party igen på lördag! Jag drack bubbel i lördags och det var väl helt okej...det "giftet" hinner ju ur kroppen innan det är dags för nästa insemination. Men dricker jag på lördag så är det inte alls säkert att det hinner göra det eftersom jag ska börja med ägglossningstesten igen på söndag. Det innebär alltså att jag faktist måste ta det lugnt på lördag. Jag diskuterade ursäkter med Helén innan idag men vi kom inte fram till något bra. Men sen föreslog David att jag kunde säga att jag hade haft ont i huvudet hela dagen och därför kommer att ta det lugnt och gärna dricka varannat glas vatten...först föreslog han att jag kunde säga att jag hade varit kass i magen...men jag tycker inte att det känns så roligt att skylla på det! ;) Skulle jag vara det så brukar jag verkligen inte alls gå runt och berätta det för folk hur som helst!! Så det röstade jag faktiskt ner med en gång. ;) Jag gillar inte alls att ljuga så här! Det här är hur härliga och underbara människor som helst som jag är hembjuden till på lördag...men jag hoppas att de i efterhand kommer att förstå mig! Ja, alltså - de vet ju inte om jag ljuger för dem...men det gör inte ljugandet varken lättare eller roligare! Maj Gadd vad jag längtar till att jag kan berätta för hela världen om jag ska bli mamma!!! Att bli hemma på lördag ser jag inte som något alternativ - jag vill inte isolera mig totalt bara för att jag inte kan dricka!

Förra gången jag berättade att jag hade tvättid så stämde inte det! :( Jag hade då tvättid dagen INNAN!! Men denna gången är jag ganska säker på att det är idag det är dags att tvätta! ;) Så det har blivit tid att ordna upp lite tvätthögar.

Puss & Kram på er mina underbara läsare! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart du ska gå på middagen. Sjukt egentligen det där med alkohol i vårt samhälle. Liksom inte accepterat att inte dricka. Särskilt inte om man är en kvinna i fertil ålder...puss puss

2011-03-02 @ 17:22:36
Postat av: Lisa

Jag har faktiskt varit på uteställen och varit nykter och där är ingen som höjt på ögonbrynen. Säger jag att jag ska köra hem så köper folk det direkt... Eftersom det fortfarande är så ovanligt att man skaffar barn när man är själv så tror inte jag att det första folk tänker är "hon är gravid". Däremot så kan jag bli lite orolig att folk ska tro att jag har problem med spriten och har därför tvingats att sluta dricka!

2011-03-02 @ 21:18:19
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Anna

Men att köra när man bor i samma stad som festen är i och det är lättare att parkera hemma än där festen är blir lite knepigt...det är betydligt nimmare att ta taxi fram och tillbaka!

2011-03-02 @ 21:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0