"Statistik"

I torsdags läste jag en artikel i Sydsvenskan, det är en hel arktikelserie som handlar om barnlöshet. Eller, olika sätt att bli gravid förutom det "vanliga" sättet.  De har bla skrivit om insemination men det har varit om insemination till heterosexuella par som inte kan få barn tillsammans. I torsdags skrev de om äggdonation. Och den enorma bristen på äggdonation. Eftersom jag nu går igenom detta så hade jag lätt donerat ägg. Det som gör det lite känsligare, eller vad man ska säga, är att här i Sverige får man inte donera vare sig ägg eller spermier anonymt - barnen måste få ta kontakt vid 18-års ålder om de vill det. Det hade inte gjort mig ett dugg eftersom jag själv har valt öppen insemination men det stod att det var den största anledningen till att det är så ont om ägg. I alla fall så stod det om åldern på äggen...jag är klart medveten om att efter 35 år så minskar chanserna att bli gravid men nu fick jag, återigen, det svart på vitt! :( Jag kommer inte ihåg siffrorna men det var ingen rolig läsning... Även om jag verkligen försöker tänka superpositivt så kan jag inte göra så mycket åt min undermedvetna...vad jag vet i alla fall! Jag vaknade natten mellan torsdagen och fredagen mitt i natten och hade jätteont i magen! Inte ont i magen typ vid livmodern utan i mellangärdet där det gör ont när man är nervös. Och jag förstod med en gång varför jag hade ont i magen. Så då drog jag en ramsa till jag somnade; allt har gått bra, jag är gravid. Allt har gått bra, jag är gravid. :) Den ramsan drar jag lite då och då för mig själv! ;)

Jag tycker att jag känner lite mensvärk nu...och jag har mer flytningar nu också...:( Jag tänker att det är för att kroppen gör allt den kan för att driva bort ägget som, äntligen, har satt sig (eftersom det är så kroppen fungerar!) men ägget har satt sig och jobbar tillbaka för att få stanna! Jag ser även detta scenariet som en tecknad film! ;) Pölsan kämpar för sin existens!!!!! Aaaaaw, lilla Pölsan. <3 ;) 30 november 2011 kommer hon, enligt den graviditetskalender som finns på Familjeliv.se.

Jag är kvar hos mamma och pappa. Filippa ringde innan idag och frågade om hon kunde komma och fika hos mormor och morfar idag, när jag sa ja så frågade hon om jag kunde hämta henne eftersom pappa bytte däck...naturligtvis körde jag iväg och hämtade henne och Hannes! Dessa underbara systerbarn! <3 Men deras pappa har varit och hämtat dem eftersom de var bortbjudna ikväll. Lisa jobbar så det blir bara jag och mina föräldrar ikväll. Myyyyys på hög nivå! Jag vet inte när det hände senast att det bara var vi tre...

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, jag kanske ska frysa lite ägg då. Jag är ju faktiskt väldigt snart 30! Fast jag är ju väldigt öppen för både fosterbarn och adoptivbarn så jag känner att det löser sig på något sätt. Sen jobbar jag ju med ungdomar vilket jag vill fortsätta att göra så vem vet, det kanske räcker så för min del med "barn"...

2011-03-28 @ 21:34:30
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0