Är jag bakis?!

Jag har precis satt mig i soffan med en kopp te - jag känner mig bakfull från gårdagen! Det är ju helt galet - kan det ha att göra med att jag drack en hel liter Fläderblomsdryck?! ;) Nej, jag vet varför; det röktes inomhus igår och efterhand som folk blir mer och mer berusade så röker man ju mer. Jag är sådan... Vi var 6 st som var hemma hos Åsa igår och tittade på Eurovision - det är lite partykiller att titta på TV på fest men vi gjorde så gott vi kunde. Jag hörde inte vinnarlåten så när den seglade upp som etta förstod jag ingenting. Vi hade i alla fall väldigt roligt under röstningen - den brukar vara extremt seg men vi hade jäkligt roligt under tiden. ;)

Efter all målande och kaklande igår hos mamma och pappa så har jag träningsvärk i ryggen! När jag vaknade och kände det så förstod jag först inte varför...men det är en trevlig känsla. ;)

Det är verkligen helt annorlunda med den här inseminationen! Jag kände det redan förra gången; första gången var det ju superspännade eftersom det var första gången och jag visste inte alls vad jag kunde vänta mig. Andra gången var det också spännande men på ett annat sätt. Tredje gången visste jag vad jag hade att vänta mig. Jag var mer avslappnad under hela tiden. Denna gången tänker jag knappt på att jag har varit där. Det kan komma upp helt plötsligt; just det, jag var ju på StorkKliniken i fredags... Jag VILL ju naturligtvis vara gravid men det har blivit mer av en vardagsgrej nu; går det inte denna gången så åker jag ju bara över igen. Men så lätt är det ju inte bara...naturligtvis! Jag betalade ca 7 300 kr i fredags för själva inseminationen och sen är där ju färden över också. Bara parkeringen i ca 1 timme kostar 70 DKK!! Märkligt nog är pengabiten inget jag tänker speciellt mycket på...det var en av sakerna som stoppade mig i början och nu bryr jag mig inte ett dugg. Att jag kan få ihop de här pengarna varje månad gör mig imponerad över mig själv! :) Jag är nämligen extremt dålig på att spara och att över hand handhålla pengar - de rinner genom fingrarna som sand i normala fall! Men, som sagt, en liten januari/februari-bebis funkar kanon - nu är det slut på inseminationerna!! :)

Det ser ut att vara fint väder utanför fönstret. Inte fint nog att sola på balkongen eftersom det ser ut att blåsa lite. Men ändå! Eftersom jag nu har sagt till mig själv att inte vara en sådan mes när det gäller träningen så kan jag tänka mig en promenad i Bokskogen idag. Kanske inte milen precis men där är ju även 5 km- och 7 km-slingor man kan gå...men först blir det frukost.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Såg "16 and pregnant" idag på tv och insåg att jag också vill ha en bebis... men inget stort barn... hur löser man det...;)

2011-05-15 @ 15:40:05
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kom precis hem från Ystad och eftersom vi inte hunnit prata kändes det extra spännande att läsa bloggen. Håller tummen jättehårt. Puss puss

2011-05-15 @ 19:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0