Dåligt samvete

Jag tänker inte speciellt mycket på den här inseminationen...jag får nästan dåligt samvete! :( De andra gångerna har jag fokuserat ganska rejält - positiva tankar så det stänker om det - men denna gången har det än så länge inte blivit så. Förra gången kände jag mig mer avslappnad än de två första men denna gången är det precis som om det inte har blivit någon insemination alls. Jag vet inte om det är positivt eller negativt. Det är ju positivt på det sättet att jag inte går omkring och spänner mig - jag är ju betydligt mer avslappnad och det sägs ju att det ofta är det som ska till men å andra sidan känns det precis som om jag inte bryr mig om det blir någon graviditet av det eller inte. Och det känns faktiskt inte så bra. Det känns verkligen som om jag inte bryr mig!! Jag känner inte av något speciellt heller - jag har lite molande mensvärk men inget avancerat alls så det gör också att jag inte tänker på det. Och den mensvärken har kommit och gått lite i helgen - nu känner jag inte av något alls...inte ens om jag verkligen känner efter. ;)

Jag gjorde precis thaigryta - den blev ganska smaklös...eller jag hade i röd currypasta så jag känner att den är stark i eftersmaken men under tiden jag åt den så smakade den inte så mycket. Det kan bero på att jag hade en vanlig burk kokosmjölk i och en light - det blir mer smak med bara vanlig kokosmjölk men då blir det ju så jäkla fett. Inte för att jag har koll på kalorier men med en burk light i så dras i alla fall points från Viktväktarna ner rejält! Jag har aldrig gått på VV-möte men jag har kört det på egen hand med hjälp av deras Butiksguide...och Helén som har räknat ut hur mycket jag ska äta på en dag. Så det har faktiskt gjort att jag har lite koll - jag hade ingen koll på sånt innan.

Nej, men lite te på detta så kanske livet känns lite bättre. ;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tycker det är positivt att du inte går runt och tänker på det så mycket. Som du själv sa så går du ju inte och spänner dig nu. Sen tror jag faktiskt att du tänker på det en hel del undermedvetet ändå.

2011-05-16 @ 22:25:54
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: vemvet

Jag är precis likadan den här gången, får nästan påminna mig själv. Jag tror att det går som det går oavsett! Det är ju rätt skönt att inte tänka på det 24-7.



Kram

2011-05-17 @ 08:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0