Datum för AW bestämd!

Imorse var vi några säljare som träffades för en morgonfika. Det är alltid lika trevligt. I alla fall så kom det upp om det inte var dags att köra en AW snart. Jag och David har pratat om det men eftersom det är lite svårt att mörka att man dricker alkolholfritt när man är ute så har jag avböjt. Men imorse blev det i alla fall bestämt att vi ska träffas fredagen den 10 juni HEMMA HOS MIG!!! Efter en liten fördrink här så beger vi oss ut. Hade det inte varit för att vi skulle träffas hemma hos mig innan så hade jag kunnat skylla på avancerad huvudvärk och blivit hemma men det kan jag ju inte göra nu. Det är ju hur många som helst som kommer få sina planer förstörda i så fall!! MEN jag har kommit på hur jag kan göra; om jag här hemma bjuder på gin och fläderblomsdryck (en helt uuuuunderbar sommardrink!!) och sen fortsätter med det ute så att säga men där tar ramlösa med en citron i så ser det ut som gin och tonic och då är det ingen som höjer på några ögonbryn! Både Helén och David ska följa med så då kan vi turas om att beställa till varandra och då beställer ju de alkoholfritt till mig! Vill man så kan man! :)

Det är värre på lördag... Då är det kombinerad inflyttnings- & 35-årsfest. Värdparet har deklarerat att de bjuder på både mat och ALL dryck! Så då kan man inte komma dragandes med en flaska vin...:( Jag får gå omkring och smutta SAMT deklarera att jag måste ta det så lugnt med alkoholen eftersom Filippa ska fira sin födelsedag på söndag. Det ska hon också i och för sig men det är inte förrän kl 14...

Idag har jag och Louise varit och hälsat på vår kompis som har fått sitt andra barn. Han var så liten, så liten!! Han vägde alltså 3700g efter 2 veckor så han är ju helt normal men han var så liten, så liten!!

Jag håller på och städar...igen! Det känns som om jag gör det konstant och det är alltid lika tråkigt! Denna gången fick även väggarna i badrummet sig en omgång. Vita väggar blir synligt skitiga ganska snabbt och det är äckligt! Jag har funderat på det länge men jag har verkligen skjutit det framför mig... Nu har jag en liten paus - jag var tvungen att äta. Men jag ska ta tag i det igen, fast jag har bara kvar att dammsuga och tvätta golven och det går ganska snabbt!

Fast nu börjar Uppdrag granskning som handlar om 2 fosterbarn som tvingades lämna sin fosterfamilj...eftersom de visar det på Uppdrag granskning så är det ju uppenbart något som har gått galet någonstans. Men det får bli SVT Play vid ett annat tillfälle. Jag kan verkligen rekommendera SVT Play - jäkligt många bra och intressanta dokumentärer som de visar vid tokiga tider på TV.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Annars kan du ju alltid beställa en alkoholfri drink. Det har jag gjort någon gång när jag har kört och de kan vara riktigt goda :)

2011-05-18 @ 23:15:58
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: vemvet

Alltså, jag skyller stenhårt på magkatarr. Att jag har så mycket problem med magakatarr att jag bestämt mig för att dra ner stenhårt på kaffe och alkohol för att få rätsida på det. Jag har iof fördelen att jag alltid haft problem med magen och alla i min omgivning vet det. Men sånt kan ju komma bara sådär =)

2011-05-19 @ 08:19:52
Postat av: Anna

Hahahaha! Jag har kört med magkatarr en gång och det gick inte så bra; där var två kvinnor som hade haft problem sina magar forever and ever! De erbjöd mig tabletter och berättade att vin var det ABSOLUT INGA SOM HELST PROBLEM med att dricka!! Maj Gadd, då blev både jag och Helén (som var med) väldigt snopna! Hahahaha!

2011-05-19 @ 14:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0