Inga hormoner!

Min gynekolog ringde precis! Jag förklarade läget för honom; jag tog ett negativt graviditetstest i fredags och det var fjärde gången så nu vill jag diskutera hormoner. Han sa nej med en gång. Han menade på att det är inget fel på mig ägglossning och det är när det är fel på ägglossningen som man sätter in hormoner. Det enda det ger är att risken/chansen för fler barn än ett ökar och att man får mer koll på när ägglossningen är. Men då kan man lika gärna göra ett ultraljud (tror jag att det var). Jag berättade att en av kvinnorna på StorkKliniken hade tyckt att jag skulle ta hormoner eftersom det blir så dyrt, det tar tid och det är psykiskt påfrestande - varför sa hon då så? Tja, sa Peter, min erfarenhet är att människor som jobbar på sådan kliniker inte alltid vet vad de pratar om...ooooops! Undrar hur många kvinnor han har haft att göra med som kommer med olika påstånden från inseminationskliniker som han tycker är helt galna?!?! ;) I alla fall så tyckte han att vi kunde boka in en undersökning för att se när jag har ägglossning nästa gång. Men det har jag ju mina ägglossningstest till, tyckte jag. Njaaa, fast de är inte så tillförlitliga, svarade han då!!! Men helt ärligt!! Nu har inte jag några problem med att göra en undersökning av mina ägg men hur svårt ska detta egentligen vara?! Så han bokade in en extratid till mig på tisdag nästa vecka kl 10.30. Då ska han titta på hur mina äggblåsor ser ut och efter det kan han då visst räkna ut när jag kommer att ha ägglossning. Jag berättade även om min märkliga mens men han sa att man ska räkna efter när man får första blödningen så då jag räkna efter torsdagen...phu! Det tar på energin detta, kan jag berätta. Faktiskt så sa ju den danska kvinnan, nu när jag var på StorkKliniken sist, att hon inte tyckte att jag skulle ta hormoner...eftersom mina värden var så fina...jag vill ju egentligen inte ta hormoner...eftersom jag har fått för mig att jag då skulle få trillingar! ;) Tja, det blir kanske kanonbra så här istället?! :) Hahaha! Jag läste precis igenom vad jag har skrivit och jag blir andfådd när jag läste det - jag läste det lika snabbt som jag försökte få det ur mig! ;) Jag var rädd att jag skulle glömma något på vägen!! :)

Nähä, men...fortsättning följer helt enkelt! Det är ju i och för sig skitbra att han ska räkna ut min nästa ägglossning men vad säger jag när jag ringer till StorkKliniken då... "Min gynekolog säger att jag har ägglossning nu..." De kanske inte alls tycker att det är en bra idé. Jag kanske ska maila dem och berätta...hm, det får jag kanske göra...

Puss & Kram 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, jag fick ju all denna information via telefon innan men nu kändes det som JÄTTEMYCKET information även om det var exakt samma... konstigt...

2011-05-30 @ 21:42:39
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: vemvet

Hej gumman,



jag ska också få kolla ÄL hos gyn denna månad. Hon vill inte heller att jag tar hormoner. Så jag tycker vi kör på. Det blir ju dyrare för oss men det är inga kosntigheter egentligen, att det dröjer tre,fyra, fem gånger innan det tar sig. Rent statistiskt borde du ligga grymt bra till nästa gång!



KraaM!

2011-05-31 @ 08:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0