Januari/Februari-bebis ;)

Jag och mamma satt precis och pratade om NÄR bebisen kommer. Vi kom fram till att det blir i slutet av januari/början på februari-någongång. Så mamma sa att det blir en "sån som farfar" - det har jag inga problem med eftersom farfar är en supermysig man! <3 Men sen kom hon på att "näääää, det blir en sån som Emmas sambo - du vet en med humör!" ;) Fast det lär bli en bebis med humör oavsett när bebisen kommer med tanke på generna - min mamma har ett jäkla humör och det har även jag! Fast när jag sa det så fnös mamma bara och sa att hon faktiskt hade lugnat ner sig...yeah right, mum!!! Fast JAG har lugnat ner mig.............

Igår fick jag reda på av Lene att jag antagligen INTE hade ägglossning när jag var hos dem! Det trodde jag att jag hade när stickan visade det! Men nej, så är det inte. Jag hade nog ägglossning igår eftermiddag. Så de "skjuter upp" spermierna så långt de kan och sen simmar de och ställer sig och väntar liksom...på att ägget ska komma. När ägget sen kommer så är de många som hjälps åt att ta hål på skalet runt ägget. (Jag ser framför mig ett hönsägg varje gång jag tänker på det...;)) MEN när det sen går hål så är det bara en spermie som släpps in och sen sluter det sig igen. Men bara för att det är befruktat så innebär ju inte det att ägget fastnar. Fast då sa Lene till mig att mina provresultat sa att jag inte hade några problem med det. Så egentligen hänger det väl då på hur samarbetsvilliga spermierna och ägget är...att folk blir gravida av misstag framstår, återigen, som ett mysterium!

Jag hade ont i magen igår - jag kände mig väldigt uppsvälld. Men Lene var långt uppe och rotade, det kände jag - så det är nog därför...

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: vemvet

Ååh, håller tummarna såå mycket!

2011-05-14 @ 22:53:29
Postat av: Lisa

OMG, hoppas att pappans humör är bättre än ditt och mammas iaf :) Klara kanske blir en cooling som sin morfar istället!

2011-05-15 @ 15:37:04
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0