Min graviditet

På Familjeliv.se har de en "graviditetskalender" där man kan beräkna när bebisen ska komma. Min kommer den 2 februari 2012...:) Där kan man även läsa dels om kroppens symptom och hur man mår och dels om själva fostrets utveckling. Det är ganska roligt, jag har gjort det de 3 sista gångerna. Jag har ju aldrig kommit längre än till v 4 - där har jag gått in nu. Men i alla fall så står det att jag nu kan känna att jag blivit gravid, progestonhormonet ökar så jag kan känna mig trött och sen är ett annat tecken att jag kan känna mig kissig...det  här är ju symptom som jag aldrig har känt av men varje gång har jag verkligen gått och känt efter och ÖNSKAT att jag var trött och kissig...;) Snacka om att det sätter sig på hjärnan sånt här! Ja, ja, nu är det i alla fall faktiskt mindre än en vecka kvar innan det är dags att göra graviditetstestet! Det är ju väldigt spännande...fast jag har fått för mig denna gången att det inte har satt sig - och SÅ FÅR MAN INTE TÄNKA!!!! POSITIVA TANKAR!! POSITIVA TANKAR!!!

Fast klockan bara är halv 9 på morgonen en lördag så har jag redan ätit frukost! Det är dags att ta på sig "renoveringskläderna" och bege sig ut och hjälpa till i kaféet!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: vemvet

Hoppas veckan går fort och bra! SJälv klarade jag första veckan galant, men nu, andra veckan gör jag inte annat än att känna efter... Kram

2011-05-22 @ 08:58:15
Postat av: Lisa

Ja, nu vill vi faktiskt ha en bebis. 2:e februari låter bra tycker jag. Då får jag boka in en weekend i Sverige ;)

2011-05-23 @ 16:16:21
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0