Så är denna helgen slut.

Maj Gadd, vad tiden går fort! Jag känner mig alltid så gammal när jag säger så men denna helgen har gått supersnabbt! I fredags var det tacos hos mamma och pappa - min lillasyster Emma kom hem med sin familj. Eller rättare sagt så hade Filippa spenderat hela dagen där. Hon fyllde 6 år i fredags och de hade planeringsdag på dagis så då fick hon vara hos mormor och morfar istället. Lördagen spenderades i kaféet som ju är tänkt att öppna om en vecka - det är RÄTT mycket kvar att göra. Jag målade och fogade denna gången. Jag har ont i höger biceps efter fogningen...märket jag imorse när jag vaknade. Efter ett 7-timmars pass där så gjorde jag mig i ordning för att gå på kombinerad inflyttnings- och 35-årsfest. Där gick jag omkring med ett glas rosévin som jag sippade på hela kvällen. Vid ett tillfälle drack jag ett glas coca-cola och vid ett annat tillfälle så drack jag ett glas vatten och vid bägge tillfällena så var där folk som protesterade! Jag umgås alltså inte med alkoholister utan det är mer; när vi dricker alkohol så dricker vi alkohol och inget annat! ;) Aaaaaw, de är så söta! Lisa hjälpte förresten mig med håret och här kommer en bild från festen;

Festfin i håret.

Tja, nu ser man ju inte hela håret eftersom den övre delen inte kom med men ni kan kanske ändå förstå hur det såg ut...;)

Halv 4 var jag i säng och när jag vaknade vid halv 9-tiden så kände jag mig, återigen, bakfull! Denna gången hade dock all rökning skett på balkongen och där var så jäkla kallt så där höll inte jag till. Men jag har kommit på att jag nog var lite uttorkad så att säga. Jag drack ju knappt någonting! Efter 2 rostade mackor så gick jag och la mig på soffan och somnade där istället. Jag vaknade av att min mobil ringde och det var en jäkla tur för då var klockan halv 12 och jag skulle vara i Ystad kl 14 för att fira Filippa! Precis innan jag körde så ringde mamma och frågade om jag kunde köra till Hornbach och köpa lite saker till dem som de behövde. Jag var INTE ensam där kan man lugnt påstå! Men jag hittad snabbt parkering ändå och sen gick det undan. 3 minuter över 14 stannade vi utanför kalaset i Ystad! Phu! Vi bjöds på falukorv och potatismos - Filippa hade önskat sig det... Nu är jag hemma igen och jäkligt trött fortfarande! Det känns faktiskt som om jag har festat hela natten MED alkohol! Galet...

I torsdags så var jag ju hos Stina och åt middag. Det är alltid lika trevligt och det blir alltid lika mycket höga skratt och extremt högt i tak...eller man kan kanske lågt...;)

Sandra och MalinSandra och Malin.
Jag och StinaJag och Stina.

Nu är helgen, som sagt, snart slut men innan dess hade jag tänkt slänga mig på soffan en stund!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det lät som att din runda på Hornbach gick smidigare än min ;)

2011-05-23 @ 16:19:11
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0