Berätta eller inte berätta...det är frågan!

Tja, jag kunde inte riktigt sitta och hemma och vänta på att jag skulle kräka så jag åkte ut. Jag gjorde två besök och oroade mig heeela tiden för att jag skulle kräka inköparna i ansiktet! :S Jag var och besökte kunder i närheten av mamma och pappa så jag köpte med mig fika och körde hem till mamma och Lisa. Direkt när jag kom innaför dörren och fick av mig stövlar och jacka så gick jag in på toaletten och kräkte! Sen mådde jag hur bra som helst!

Jag lunchade halv 12 med lite andra säljare och ända fram till nu har jag mått jättebra! :) Nu börjar jag känna av illamåendet så jag får väl ta en macka lite snabbt och lätt.

På söndag är det ju Fars Dag och det firar vi! Hade vi sagt till vår pappa att vi inte skulle fira Fars Dag så hade han bara skrattat och gett oss sin önskelista! Han är som ett barn när det kommer till presenter - han har alltid önskelista när det gäller Fars Dag, sin födelsedag och julafton. Det är ju i och för sig bra, man behöver aldrig sitta och klura på vad man ska köpa! ;) Vi ska i alla fall fira det hos farmor och farfar. Mamma undrade om jag skulle berätta för dem om min graviditet då...jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min faster kommer också att vara där med sin familj så då får alla reda på det samtidigt vilket är bra...men jag är lite tveksam. Jag vet inte varför egentligen. Jag tänkte först att åka hem till farmor och farfar och berätta det för dem när det bara är vi men farmor lär ändå ringa till min faster och berätta. Vilket är helt normalt alltså, men jag tänkte att då är det kanske ändå bättre att berätta när vi alla är samlade. Så kan alla ställa frågorna själva till mig istället för att gå och fundera på det själv... Tja, vi får se hur jag gör.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tycker du ska ta tillfället i akt och berätta på söndag. Problemet med att berätta för farmor och farfar en dag senare är att det då kanske inte kommer fram som du har tänkt/vill till Faster Anne med familj. Det blir så lätt missförstånd och som du sa, det blir ett perfekt tillfället att ställa frågor direkt till dig på söndag. Jag förstår att det känns nervöst men there's no time like the present, sen har du det gjort!

2011-11-11 @ 22:20:04
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0