Inskrivning

Så är då inskrivningen gjord! :) Det gick bra, jag och mamma satt som små ljus och insöp all information. ;) Det var inte sådär jättemycket ny information i och för sig. Barnmorskan tog 4 rör blod till en massa prover och sen fick jag även kissa i en mugg. Det har man ju gjort några gånger vid det här laget... Det blir ultraljud v 18 ungefär och sen bokade vi en ny tid till 24 januari. Då ska jag få med mig papper så att jag kan skriva in mig hos Försäkringskassan också. Det var ju inte så kul att jag mår så fruktansvärt illa men det är bara positivt egentligen och det brukar bara hålla i sig till v 12...det hoppas jag VERKLIGEN!!!! Jag vågar ju inte ta Lergigan eftersom jag blev så himla trött så nu är det sea banden och en jäkla massa mat som gäller. Jag äter hamburgare från McDonalds varje dag kl 10...ingen läsk och inga pommes - bara hamburgare! Sen är jag ändå vrålhungrig när klockan är halv 12...mycket märkligt...

Nu ikväll träffade jag även VemVet!! Vi har bara träffats en gång innan men det märks inte - vi kan verkligen prata bägge två!! ;) Hon kollar upp allting betydligt mer noga än vad jag gör (som inte kollar upp något alls i och för sig) och eftersom hon är längre gången än vad jag är så kan jag bara fråga henne när jag undrar över något! Perfekt! :) Tex så berättade jag för ett tag sen att jag fick ont i ryggslutet, jag trodde eventuellt att det hade något att göra med att jag hade legat på soffan så mycket. Vad jag inte har skrivit här är att det har eskalerat. Jag tänkte ett tag att det kanske var ichias. Men det sa mamma att det i så fall brukade gå ner i benet och det gör det inte. Jag visade mamma var det onda sitter och då trodde hon att det var i muskelfästet och i så fall att det är en sträckning/överbelastning. Det sitter liksom i höger skinka... När jag idag berättade det för VemVet så sa hon att det lät som foglossning!! REDAN?!?! Jepp, det hade hon också haft tidigt. Just nu känner jag inte alls av det men det ska visst komma och gå... Jag är verkligen supergravid...SOM INGEN ANNAN KVINNA NÅGONSIN HAR VARIT INNAN MIG!!!!!!!!!!!!!!!! ;) (Jag hoppas att ironin går fram...eller inte...) Det var i vilket fall som helst supertrevligt att träffas igen! :)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad roligt att ni har träffats igen. Synd att ni bor så långt ifrån varandra.

2011-11-01 @ 22:14:48
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: vemvet

Hehe, men du ÄR verkligen skitgravid! På gott och ont, jag förväntar mig inget annat =)



Kram!

2011-11-02 @ 13:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0