Myshelg

Så var jag tillbaka i Malmö igen. Jag har bestämt mig för att tvätta mina fönster eftersom det är söndag och klockan inte är så mycket än. Jag har 4 fönster att tvätta, jag har 3 kvar...jag pausar mellan varje fönster eftersom det är så tråkigt! Men jag vill ha det gjort till första advent som är nästa vecka så det är bara att gilla läget.

Igår när vi kom till Löderup så hade Åsa och Maria bakat bröd och gjort en supergod linssoppa;

Rykande varm linssoppa med nybakat bröd till.

Jag tycker inte att det låter gott med linssoppa eftersom jag inte är en stor fantast av varken linser eller bönor men soppan var verkligen supergod! Och mättande... Efter lunchen begav vi oss iväg på en promenad vid havet. Jag gillar inte alls promenader, jag ser ingen som helst mening med det - även om man har sällskap!! - men jag ville ju inte bli kvar i huset själv så jag följde med. På vägen tillbaka köpte vi kladdkaka. Efter fikan slappade vi lite och sen var det dags att fixa middagen. Vi var indelade två och två när vi skulle laga mat. Jag och Vivi stod för huvudrätten. Nu är ju inte jag en kock precis men Vivi är helt fantastiskt duktig på att laga mat! Så det fanns väl en viss anledning att jag hamnade i med henne...;)

Vivi fixar i köket!

Jag fick gå och lägga mig på soffan under tiden vi höll på med maten eftersom jag blev illamående men annars har jag haft 2 bra dagar!! Det är ju naturligtvis trevligt att det infaller när man verkligen vill och behöver det. :)

Jag!

Det var en väldigt trevlig helg och nu vet ytterligare 2 att jag är gravid! De tog det också bra. Jag och Åsa kom fram till att vi ska ha en AW på fredag så jag kan berätta det för "gänget" - jag är redan nervös för det! ;)

Nä, om jag skulle fortsätta med att tvätta mina fönster så jag kan vara klar INNAN det är mörkt...

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Vemvet

Alltså linssoppa ÄR gott, men det ser lite ut som... Eeh... Nåt som redan varit nere och vänt? Det är nåt med konsistensen och färgen... =) Men skönt att helgen varit bra!

2011-11-20 @ 19:42:18
Postat av: Lisa

Du verkar ju ha haft en bra helg! Själv spenderade jag söndagen i soffan med ett pulserande huvud...:(

2011-11-21 @ 15:25:02
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0