Blodsmak :(

Idag har jag haft järnsmak i munnen - det vill säga blodsmak!! :( Ööööörk!!! Ända fram till lunchen - det blev pasta från Malmös bästa pastaställe så nu smakar jag inte äckligt i munnen längre! :) Men det var inte trevligt att ha den äckliga smaken i munnen. Jag mådde även lite illa imorse. Det har jag gjort de två senaste morgnarna men jag kan inte riktigt "ta" på det så att säga. Jag trodde mer att jag skulle må pyton och knappt kunna röra mig utan att kräka. Men det ligger mer och smyger liksom...jag känner hur det sitter i halsen vid halsgropen. Naturligtvis så går tankarna direkt till det friterade köttet på Lemongrass - varför?!?! Såja, nu mår jag illa igen bara för att jag skrev om det! :( En annan sak som jag har märkt är mitt hjärta. Jag har de senaste åren märkt av att det känns som om antingen hjärtat hoppar över ett slag eller slår dubbelslag. Jag är så van vid det så det är inget jag direkt tänker på längre. Men den senaste veckan har det blivit betydligt oftare och det känns faktikts inte så bra. Jag hade hjärtmuskelinflammation när jag var 25 år...så jag tänker att det kanske har lite att göra med det...eller något...jag får höra med min barnmorska sen.

På tal om barnmorskan så har hon telefontid måndag till torsdag 8.00-8.30 så jag ska ringa på måndag och boka tid så jag kan skriva in mig. Jag vill verkligen ha henne eftersom det var hon som fick mig att ta det sista avgörande steget till att vara där jag är idag - GRAVID!!!! :)

Ikväll blir det bio med mina systrar. De sover över hos mig och sen imorgon ska vi över till Jenny M och äta frukost hos henne. Hennes syster är hos henne ikväll och sover över hos henne så det blir frukostmys imorgon! :) Så jag tänkte bege mig sen och handla dels till middagen ikväll (det blir tacos!) och dels till frukosten. Sen tänkte jag även inhandla biobiljetterna - så är det gjort. Emma jobbar till 18.15, sen hämtar hon upp Lisa på vägen så de är väl här tidigast kl 19.00. Bion är vid 21-tiden så jag tänkte att maten kunde vara klar och sen att biljetterna är klara så slipper vi stressa. Jag ska även till frissan kl 16. Jag skulle egentligen vara där igår kl 17 men de ringde och bokade om eftersom min frisör var sjuk. Det är första gången hon ska fixa mitt hår - hon är ny - och det känns inte bra att hon börjar med att vara sjuk. Sjuk blir alla alltså men det är bara det att jag har haft lite otur med min andra frisör som nu är mammaledig. Hon är kanonduktig och jag är supernöjd med henne men hon är sjuk ganska ofta. Eftersom jag är blond egentligen och färgar det mörkt så är jag hos frisören var 6e vecka - annars så syns utväxten alldeles för mycket och det ser för jäkligt ut!! Och det blir så jobbigt när tiden måste bokas om - som tur är så har jag ett flexibelt jobb men det är inte ofta det handlar om att inte jag kan...

Ja, ja, skit i det. Mina hormoner spökar idag, märker jag. Jag blev superirriterad innan idag när jag inte hittade någon att luncha med. Och hungrig är jag också - nästan hela tiden!! Superirriterande, verkligen! Jag har precis ätit men jag hade kunnat äta igen. Med en gång! Ååååh, vad jag tycker synd om mig själv nu...tja, någon måste ju göra det...;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: vemvet

Haha! Du har verkligen blivit supergravid fort! Hjärtat har jag börjat känna av sista dagarna bara =) Heja, heja! Inom kort ligger du över toan också!



Blodsmaken försvan ganska fort på mig, hade det egentligen bara första veckan eller så. Förhoppningsvis gör den det för dig också snart!



Ha en superkväll!



KRaaaam!!

2011-10-07 @ 13:08:43
Postat av: Lisa

Tycker absolut att du ska kolla upp ditt hjärta men som du sa så kan du ju fråga sin barnmorska. Ja, ikväll är det bio!! Ska bli jättekul :)

2011-10-07 @ 13:48:46
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0