En sjuk grej...

Imorse när klockan ringde var jag TRÖTT eftersom jag har sovit dåligt inatt så jag låg kvar lite i sängen och kände efter hur jag mådde egentligen. Det är ju himla dumt att känna efter men jag tyckte att jag mådde bra så jag gick upp. Men under tiden jag höll på att göra mig iordning för dagen så fick jag lägga mig på soffan 3 gånger eftersom jag mådde så illa! :( Jag kokade makaroner och värmde köttförssås till middag (som jag förvarar i en mattermos - superbra uppfinning!!) eftersom det är så jäkla dyrt att äta ute fem dagar i veckan. Jag fixar inte mat om jag vet att jag ska träffa någon eftersom det är himla trevligt att luncha med folk... I alla fall så stoppade jag även ner en youghurt. Yoghurten åt jag kl 9 eftersom jag vid det laget mådde jätteilla. Jag pratade med Helen som tipsade om att jag skulle äta knäckebröd INNAN jag gick upp ur sängen vare sig jag mår illa eller inte. När klockan var 11.20 så satte jag mig i bilen igen och då var illamåendet över mig igen. Så jag öppnade min mattermos och mådde ännu sämre när jag kände lukten av maten. Under tiden som jag tvingade i mig tre tuggor mat så kände jag även för att kräkas! Men eftersom jag faktiskt är så pass "gammal" och erfaren så vet jag att jag mår bättre om jag äter. Och det gjorde jag! När klockan sen var 13 så körde jag inom en korvkiosk och köpte en smal grillad med bröd...så jag kunde må bra igen...detta är ju helt sjukt att det ska vara så här!!! När jag sen kom hem så gjorde jag en sjuk grej: jag ringde till pizzerian och beställde en pizza. Den pizzan tar jag nu en slice av lite då och då. När kvällen väl är slut så kommer pizzan vara slut men jag äter bara lite i taget. Jag kommer naturligtvis inte göra så här fler gånger (jag kommer i alla fall inte att erkänna det...) eftersom jag tänker bege mig iväg och handla sen. Det räcker inte med yoghurt, jag måste nog ha en jäkla massa frukt också med mig om dagarna. Jag mår illa nu också...jag mår faktiskt illa mest hela tiden...usch, förlåt!! Det måste ju vara hur tråkigt som helst att läsa mitt gnällande!! Specielllt med tanke på att jag faktiskt är gravid - det enda jag har önskat mig på detta sidan året! 

Nä, en liten stund till på soffan får det bli nu!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad är det för skillnad på en mattermos och en kaffetermos?! Jag menar till utseende alltså!

2011-10-10 @ 18:27:56
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Anna

En mattermos har en större och vidare öppning...så att säga...;)

2011-10-10 @ 18:37:10
Postat av: vemvet

Jepp, äta... Det ända som hjälper, gärna nåt varannan timme minst.



Kram!

2011-10-11 @ 08:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0