"Har du en bebis i magen?"

Idag när jag besökte en kund så fick jag just den frågan; Men lilla hjärtat, har du en bebis i magen?! Och hon såg verkligen jätteglad ut...den minen byttes ju raskt ut när jag sa nej...stackare!! Jag tyckte faktiskt synd om henne. Jag har gjort den grodan en gång för länge sen men jag kan fortfarande känna skammens rodnad på kinderna. Det är inte ju inte kul att få den frågan när man inte är gravid men det är inte heller kul att vara den som ställer frågan när det inte stämmer. Nu stämde det ju i och för sig i just detta tillfället men eftersom det inte är officiellt så sa jag nej. Hon började snabbt förklara sig med att hon tyckte att jag hade stått på ett speciellt sätt...fast i fredags så sa faktiskt Helén till mig att hon tyckte att det syntes. Hon tyckte att jag såg svullen ut liksom. Med tanke på hur mycket jag äter så är det ju kanske inte så konstigt...:S Men Pölsan är ungefär 25 mm lång så det borde inte synas ett jäkla skit! Fast idag så köpte jag bla plommon. De var supergoda så det slank ner några sådana. Jag var på möte med några kunder och vid lunch började jag känna att det spände i magen. När jag väl satte mig i bilen så var magen så svullen så det syntes genom skjortan. Jag kunde omöjligt hålla in magen heller. Nu är det ju lite kallt ute så jag knäppte jackan helt enkelt men fy fasiken så ont jag hade i magen! Mina stackars tarmar jobbade på högvarv. Det knep och spände och det är först nu på kvällen som det har släppt. Byxorna spände och gjorde till och med ont!! ;) Helt galet! Plommonen ligger kvar i bilen och eftersom jag känner mig själv väldigt väl vid det här laget så lär jag äta dem i morgon när jag sätter mig i bilen för att köra och jobba...

Men imorgon är det fredag och jag har ingenting bokat. Jag vågar knappt boka något heller...min soffa har numera avtryck efter min kropp som inte försvinner när jag lämnar den...:S

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch ja, den frågan har jag också fått och nej, jag har aldrig varit gravid! Men jag tror faktiskt, som du, att det är värre för den som säger det.

2011-10-20 @ 18:49:56
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Vemvet

Stackars kvinnan. Inte kul för dig heller men du HAR ju faktiskt en bebis i magen =)



Jag hade också sån himla magknip och svullen mage, i vecka 7-9 såg jag tusan mer svullen ut än nu i vecka 21! Så visst syns det även om det inte är livmodern än. Kram kram och hoppas du får bättre medicin snart.

2011-10-20 @ 20:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0