Helgen som gick

Vasken i köket efter min lilla

Så här såg det ut i mitt kök efter 3 dagars illamående...:S Jag är duktig annars också på att släpa fram saker utan att plocka undan dem men denna gången blev det lite väl extremt... Vad tror ni, finns det många inspirationsbloggar som lägger upp sådana bilder från sitt hem?! ;)

Annars blev det en härlig helg - lite illamående då och då men det har jag börjat...inte vänja mig vid för jag avskyr verkligen det, men jag har börjat att inse att det kommer att vara så här ett tag. Hannes fyllde 3 år i lördags och det blev ju naturligtvis både presenter och tårta;

Hannes 3 år


Det största paketet kom från mormor och morfar; en lastbil!!! :)

I söndags låg jag i soffan mer eller mindre hela dagen och tittade på TV. Jag mådde inte riktigt bra och jag gillar inte riktigt att stoppa i mig en massa piller så fort det är något så jag tänkte att jag skulle vila bort illamåndet istället. Det gick sådär...men så fort mamma hade stängt caféet så åkte vi till Svaneholm och gick en runda.

Mamma och pappa
Mamma och pappa i rask takt.

Jag och Lisa
Jag och Lisa.

Sen blev det kvällsmat på den blåa servisen! ;)

Den blåa servisen.
Den blåa servisen.

Jag kan inte förklara vad det är men det är speciellt mysigt att äta kvällsmat på just den servisen. Eftersom pappa fick den när han var liten (typ i konfirmationspresent...) så har den ju alltid funnits med. Och den har plockats fram på söndagkvällarna. Så vi åt varma mackor och drack te till. :)

Ludde
Ludde! :)

Jag var bara tvungen att lägga upp en bild på Luddisen också! <3 Emmas svarta labbe som nog är en av världens absolut snällaste hundar! Han går ofta omkring och bär på något - på denna bilden är det Hannes mössa...inte så populärt...;)

Idag ringde min barnmorska mig! :) Hon berättade att hon just nu är i centrum men att hon from 1 december kommer att hålla till i Västra Hamnen här i Malmö. "Men det kommer att finnas barnmorskor kvar i centrum alltså..." Men jag sa att jag följer henne eftersom jag vill ha just henne! Och det var inga problem, som tur var! :) Så den 1 november 10.30 är det inskrivning. Jag fick gärna ta med någon; mamma eller någon väninnna... Jag ska suga på den karamellen... Den första undersökningen är inte förrän i v 18 så jag är glad att jag har en bild redan på Pölsan. ;) Jag berättade att jag har ätit Postafen under helgen mot mitt illamående och det tyckte hon lät bra. Det är visst vad barnmorskor rekommenderar åt graviditetsillamående. Hon berättade även att eftersom jag är över 33 år så erbjuder de NUP- och KUB-test. Men jag har funderat på det och kommit fram till att jag kommer att behålla detta barnet oavsett vad det visar så då tycker jag att det känns onödigt att göra det. Det höll Karin med om och sa att det är många som tänker i samma banor som jag. "Sen är du ju inte lastgammal, riskerna med Downs Syndrom är vanligare om du är över 40 år." Så det blir inga tester för min del. Jag har inga som helst problem med kvinnor som väljer att göra det!!! Jag väljer bara själv att inte göra det. 

Imorse mötte jag upp en annan säljare på McDonalds för lite frukost. Jag hade bara lite yoghurt hemma! :( Jag kom innan henne så jag beställde kaffe till henne, te till mig samt en McToast. När vi sen satt ner så kände jag hur jag började svettas. Så jag försökte lite lätt bara säga att jag bara skulle gå på toan. Väl inne på toan så kom hela McToasten upp igen. Jag satt på huk framför den äckliga toalettstolen och hoppades att det inte skulle höras ut! Jag torkade munnen och ögonen (man blir ju lite tårögd av att kräkas...) och gick ut. Men hon sa inget så jag tror faktiskt inte att hon märkte det. Och jag mådde ju bra igen! Så nu blir det inga fler McToast för min del på ett tag! Jag har inga problem med att äta dem - de är goda och slinker snabbt ner men jag får ju tyvärr inte behålla dem nere så att säga...;)

Nä, nu hoppas jag att Josefine ska ringa och säga att det är dags för lunch! Jag sitter hemma och jobbar eftersom jag missade konferensen. Jag har aldrig missat en konferens förr och det känns inte alls bra"! :( Men jag hade ett telefonsamtal med min chef innan som informerade mig. 

Puss & Kram 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

V.18 känns sjukt långt borta :( Men tänkt så långt du har kommit i graviditeten då :)

2011-10-17 @ 14:04:08
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kärlek o kramar till dig mammaanna!!

2011-10-17 @ 20:51:58
Postat av: vemvet

Vad bra att du börjat få illamåendet "under kontroll". Förstår att det inte är roligt, men bra att postafenen hjälper lite iaf.



Kram!

2011-10-17 @ 21:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0