INGEN bra dag :(

Idag vaknade jag och kände; idag blir en bra dag - jag kände inte alls av något illamående. :) Så jag steg upp, åt frukost, badade och gjorde mig i ordning och sen när klockan var halv 9 så kom illamåendet! :( Jag försökte ignorera det ganska länge. Det här med att stoppa i mig en massa piller är inte riktigt min grej så jag väntade ända fram till klockan var halv 11 innan jag tog en Postafen. Vid det laget hade jag känt mig spyfärdig en längre tid. Det går bra så länge jag har något annat att fokusera på, dvs så länge jag är inne hos mina kunder funkar det okej men så fort jag sätter mig i bilen så är det kört. När klockan var halv 12 körde jag inom Burger King och köpte med mig mat. Jag fick tvinga i mig halva hamburgaren eftersom det, uppenbarligen, inte alls var vad kroppen var sugen på... Sen körde jag hem och la mig på soffan och somnade. Jag lovar och svär att jag kommer att ta igen denna eftermiddagen så fort jag bara kan men just idag gick det inte att gå tillbaka till jobbet. :( Jag har legat på soffan resten av eftermiddagen. Postafen hjälper alltså inte speciellt bra. Jag mådde i och för sig bättre när jag hade ätit men det beror mer på maten. Så jag har ätit här hemma; rostade mackor tills det sprutar ur öronen på mig. ;) Sen kan jag ju inte för mycket för då blir jag illamående av det...helt ärligt?! Ska det verkligen vara så här?! Jag känner mig patetisk, ynklig, otacksam, löjlig, negativ - kort sagt; allt det jag inte vill vara!!! :( Jag hoppas att det bara är hormonerna som åker bergochdalbana idag eftersom jag även har funderat på att inte blogga mer eftersom jag är så himla negativ hela tiden och hur kul är det att läsa sånt jäkla skit?! Aaaaargh, jag är så trött på detta!!!!!!!!! Som ni märker så tycker jag fruktansvärt synd om mig själv...soooom jag längtar till den dagen när jag kan sitta och prata om denna tiden och skratta åt det!! "Kommer ni ihåg så illa jag mådde hela tiden och så synd jag tyckte om mig själv?!" Just nu hade jag kunnat tänka mig att gå och lägga mig och sova tills imorgon och vakna och känna; idag blir en bra dag! :S

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Men vilken tur iaf att du har ett jobb där du kan bestämma ganska mycket över tiden själv. Hade jag varit illamående på Mea hade det "bara" varit att ringa in vikarie och åka hem. Men det kan man ju liksom inte göra varje dag...

2011-10-19 @ 19:14:17
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: vemvet

Stackars Anna =( Nä, det verkar inte vara roligt med sånt illaående. Har du fått tag på gyn eller bm? Så dom kan skriva ut lite ordentligare illamåendemedicin åt dig?

2011-10-20 @ 07:48:27
Postat av: Lou

Hoppas allt har varit bättre idag!!! Puss o kram

2011-10-20 @ 17:30:32
Postat av: Åsa

Så klart du inte ska sluta blogga, ser fram emot varje inlägg! Hoppas att du snart mår bättre. Bra med en ärlig bild av graviditeten, då vet jag vad jag har att vänta eftersom jag plussade idag :)

2011-10-20 @ 18:17:05
Postat av: Anna

Är det sant?" STORT grattis!!! Mitt enorma illamående hoppas jag dock att du slipper...;)

2011-10-20 @ 18:32:18
Postat av: Åsa

Tack så mycket!! Man kan ju alltid hoppas, men räknar med att illamåendet blir värre snart... Höll på att spy några gånger av bara lågdos hormoner så... Men, men det kommer ju något gott av det i slutändan!

2011-10-21 @ 11:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0