Middagsmys och Pölsan :)

Igår var det ju då middag med Sandra, Stina och Malin. Det blev vare sig Lemongrass eller grekiskt! Vi satte oss på en av uteserveringarna på Lilla Torg istället. Vi tänkte att vi skulle passa på medan det fortfarande går och med tanke på dagens regnrusk så känns det väldigt bra! ;)

Sandra och Malin
Sandra och Malin på ena sidan.
Stina och jag
Stina och jag på andra sidan.

Tyvärr beställde jag något som inte alls var gott - det smakade bara parfym! :( Men jag hade ju, som tur var, trevligt sällskap! :) Nästa gång blir det middag hemma hos mig!

Idag var jag hos min fantastiska gynekolog! :) Förra veckan letade han ju ganska länge utan att "hitta" någonting men denna gången såg han det med en gång! "Se där!", sa han och pekade på en svart fläck på skärmen. Det var då livmoderssäcken (eller vad nu facktermen är...) och inuti där så pekade han på en liten, liten sak: "ser du att det pulserar?" Och där var Pölsan! 2 mm lång och livs levande!!! :)

Pölsan, 2 mm
Tja, inte för att man ser vad det är men jag kan berätta att det är Pölsan! ;)

Sen säger han: "nu ska vi se så här inte är fler..." - holy makarony!! Men det var där inte!!! Phu! När vi var klara så sa jag till honom att jag kommer att komma upp sen med en bild (eller någonting...) vare sig han ville eller inte men det ville han! Aaaaaaw, jag är så lyckligt lottad som fick just honom som min gynekolog!!

Jag lyckades hålla tårarna på halster så länge jag var inne hos honom men bara jag stängde dörren till mottagningen så tårades ögonen. Hela trappan ner till parkeringsgaraget fick jag anstränga mig men när jag väl satte mig i bilen så fullkomligt sprutade dem! Jag ringde direkt till David och den stackaren trodde ju naturligtvis att något hemskt hade hänt!! ;) Men jag fick ur mig så småningom att jag nu hade bild på en 2 mm lång Pölsan som beräknas komma den 2 juni 2012! :) Det känns liiiiiiiiiiite, liiiiiiiiiite verkligare men fortfarande förstår jag inte att jag är gravid...JAG ÄR GRAVID!!! :)

Jag är hungrig!! Jag åt lunch halv ett med Josefine. Det blev en bakad potatis med tonfiskröra som jag blev mätt på. När klockan var 15.30 var jag vrålhungrig igen. Men jag stålsatte mig till klockan var 17.10 och då gjorde jag varma dubbelmackor (jag har ett "mackjärn") och av det blev jag relativt mätt. Nu är klockan 20.20 och jag känner ett riktigt suuuug i magen så hungrig jag är!! Jag vill INTE gå upp 30 kg bara för att jag är gravid!!! Naturligtvis så måste jag ju äta - jag kommer inte att svälta mig!!! Men jag äter inte så himla nyttigt för tillfället, tyvärr. Mycket snabbmat - jag har helt kommit bort från både träning och hälsosamt leverne. Men Josefine och jag pratade om det idag så nästa vecka MÅSTE vi komma igång igen!! Neeeej, jag är på konferens onsdag och torsdag förresten...ja, ja, det är ju bara två dagar!!!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Dina

Vad bra att det gick så bra. Fin bild på Pölsan. Det ska bli så kul att få följa din graviditet.

2011-10-06 @ 21:00:30
URL: http://dinasthlm.blogspot.com/
Postat av: vemvet

Grattis! Pölsan ser fantastisk ut! Min lilla MT var ju bara 1,2 mm på sitt första foto och se, nu är hon 18 cm! Det kommer bli så bra det här!



Kram!

2011-10-06 @ 22:15:33
Postat av: Lisa

Kan han redan se att det bara är en? Det trodde jag inte att de kunde så tidigt.

2011-10-07 @ 00:00:21
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0