Nä, nu får det räcka för denna gången!

Igår ställde jag väckarklockan på halv sju, som vanligt. Eftersom jag har sovit fram och tillbaka de tre senaste dygnen så sov jag inte speciellt bra men när klockan väl ringde så kände jag mig inte supertrött. Jag åt mitt knäckebröd och gick upp och gjorde mig i ordning. Det kändes...inte superbra men inte som de andra morgnarna heller. Nu har jag ju legat på min soffa i tre dagar så jag var lite "öm" i musklerna och lederna. Mitt i allt insmörjande så började jag helt plötsligt att svettas ymnigt så jag fick öppna upp lite i lägenheten. Så var det tills jag började frysa 20 minuter senare. Jag fick halvlägga mig på soffan vid ett tillfälle också men jag bet ihop. Eftersom det nu har börjat gå upp för mig att det är illamående på grund av gravidititeten så kände jag mest att jag inte kunde ligga hemma på soffan för det...liksom... Jag åt lite youghurt då och då och drack en kopp te. Sen körde jag hemifrån. Jag körde först till Statoil och tankade och sen blev det ett stopp på McDonalds där jag köpte 2 st McToast och en mugg vatten. Jag åt en av mackorna och sen körde jag ner till mitt lager och hämtade lite ställ som jag skulle ha med till en butik. När jag kom upp därifrån så åt jag den sista mackan och började må ILLA!!!! Jag kom till en rondell som, som tur är!!, har en parkeringsficka så att säga så där körde jag in bilen, gick ur och ställde mig vid vägkanten och kräktes!!!!! Det kändes ju inte alls speciellt bra men efter så mådde jag bra igen. Så jag satte mig i bilen igen och fortsatte köra! :S

Jag köpte med mig i bilen bananer och riskakor. Nu äter jag heeeela tiden!! Jag tycker mig känna att jag inte mår så illa då. Jag har även varit inne på Apoteket och pratat med dem om åksjuketabletter. Emma, min lillasyster, mådde också skitdåligt när hon väntade sina barn och berättade för mig att hon hade "knaprat" åksjuketabletter. Eftersom jag inte får tag på vare sig min gynekolog eller barnmorska så tänkte jag köra med de här så länge. Jag ringde min gynekolog imorse och fick telefontid på tisdag - en hel evighet att vänta!! Barnmorskan ringde jag i torsdags och hon har inte ringt tillbaka så jag får ringa igen på måndag. Men nu får det räcka med illamåendet i alla fall för den här gången!! Jag orkar inte med det längre!!!

Imorgon fyller underbara Hannes 3 år så det blir kalas i Ystad. Jag kör hem till mamma och pappa redan ikväll. Emma kommer också en runda så jag får ta ett snack med henne och höra hur illa hennes illamående var och hur länge det höll i sig...

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Parkeringsficka i rondell?! Det låter helt galet, var är det? Hoppas att åksjuketabletterna hjälper :)

2011-10-14 @ 16:13:46
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: vemvet

Hoppas postafentabletterna hjälper!



Kramkram

2011-10-14 @ 18:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0