Systerträff

Så kom då Emma och Lisa in till mig igår för att äta tacos och gå på bio. Lisa är mycket för kostymdramor så hon ville se Jane Eyre men det ville inte Emma och jag. Efter mycket dividerande fram och tillbaka så blev det What´s your number...den var sådär. Där var väl några skratt men det var inte så mycket. En chic flic man kan se en tråkig söndag när där inte är något annat att se på TVn. Men vi hade trevligt och mysigt ändå.

Lillasyster Lisa
Lillasyster Lisa.
Mellansyster Emma
Mellanssyster Emma.
Storasyster Anna
Storasyster Anna. Jag är nyfixad i håret BTW...;)

Jag pratade ju även med Jenny och vi bestämde att vi skulle äta frukost tillsammans idag. Och det gjorde vi!

Frukost!
Frukostbuffé ;)

Som jag åt!! Jag hade handlat med frukost och sen hade Jenny fixat nybakade bullar på morgonen...och lite annat smått och gott. Jag åt tills jag trodde att jag skulle spricka! ;) Så gott det är att äta frukost när man verkligen anstränger sig och har en massa pålägg och goda juicer och så vidare...

Igår när jag var och handlade så köpte jag bland annat yoghurt. Sådana små, portionsförpackade så att säga som jag hade tänkt att ha med i bilen. Eftersom jag numera blir hungrig igen ca en timme efter att jag har ätit så tänkte jag att det hade varit en bra idé. Annars är risken stor att jag äter en massa skit bara - det ligger ju alltid en McDonalds eller Burger King längs de skånska vägarna... Jag har läst att det spelar ingen roll hur mycket man går upp i vikt (alltså...jo, det är klart att det gör...men nu menar jag inte extrema vikter på det ena eller andra hållet) utan det handlar om NÄR man går upp i vikt. Går man upp mycket i början av graviditeten så sätter det sig på kroppen och det är svårare att bli av med efter graviditeten. Går man däremot upp i slutet av gravidititen så är det mesta till bebisen och allt som den behöver. Så jag MÅSTE verkligen ta tag i min träning igen!!!

Ikväll är det tjejmiddag hos Åsa. Det blir hon och jag samt Jenny M och Maria. Det var ett tag sen vi fyra satt ner och pratade så det ska bli trevligt. Jag kör...nu kan jag ju göra det öppet eftersom jag har för höga levervärden...innan fick jag ju hymla med det eftersom alla på festerna alltid trodde att jag drack ändå. Men inte nu längre!! Jag är mycket nöjd med min ursäkt! :)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: vemvet

Hehe, jag gick upp 8 kilo första 8 veckorna typ, jag var tvungen att äta varannan timme för att inte må illa. Å andra sidan var jag ju ganska underviktig innan jag började. Men när illamåendet lagt sig började jag gå ner igen och nu ligger jag väl på 2 kilo plus från min matchvikt (den jag brukar ha 90 % av tiden). Men fortfarande drygt 6 kilo upp från startvikten. =) Däremot har jag som sagt gått ner ca 2 kilo och har legat kvar på det senaste 7-8 veckorna.

2011-10-08 @ 19:39:41
Postat av: Lisa

Ja, det var väldigt gott med stor frukost. Jag är verkligen en frukost människa :) Vi skulle sett Jane Eyre, jag lovar er att den hade varit sååå mycket bättre... Michael Fassbender mmm, Jamie Bell mmmm, nedd I say more?!

2011-10-09 @ 14:25:16
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0