Bra dag ;)

Minsann, idag har det varit en bra dag! ;) Inga hormoner som har åkt berg och dalbana!! :) Jag har känt av lite mensvärk men inte speciellt mycket...jag känner mig fortfarande inte gravid men idag har jag inte heller känt av den där hemska oron så det är jäkligt skönt. Det är fruktansvärt att gå omkring och känna så hela tiden. Fast nu kommer det fram att de av mina kompisar som är mammor också har känt så. Även min mamma berättade det igår. Jag visste inte om detta - jag kan inte alls komma ihåg att någon har berättat det heller... Ja, ja, idag är ju en bra dag så jag njuter av det!! :)

Imorgon är det en vecka sen jag tog det positiva gravtestet! Även om jag tycker att denna veckan har gått fort så tycker jag samtidigt att den har sniglat sig fram...visst är det konstigt att man kan känna så?! Eftersom man räknar graviditeten från sista mensens första dag (hänger alla med?!) så är jag i v 5. Av någon märklig anledning (den är kanske inte så konstig...jag har bara inte greppat det riktigt än...) så säger man att jag är i v 4+ och så hur många dagar in i veckan liksom... Jag hade mens en måndag så idag är jag i v 4+2 - om jag inte har helt fel för mig! ;) Eller är jag 4+3???!!

Jenny C kommer in till mig på fredag. Vi ska ut och äta och sen sover hon över hos mig. På lördag ska vi mysa rundor på stan med bla en brunch inplanerad. Tänk att det redan är onsdag...går tiden så här fort så har ju de 12 första veckorna snart passerat...:S Eller hur?! In my dreams...;)

Det blev träning idag i alla fall - nice!! Så nu har jag precis ätit och nu är det dags att hoppa i badet!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tycker det är mycket saker som gravida springer runt och smyger med. Gäller det själva förlossningen däremot så är jag bara taksam. Har en bekant som berättade alldeles för många detaljer efter hennes första barn... inte snällt...

2011-09-28 @ 20:37:28
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja usch ja, de där förlossningshistorierna vill jag inte lyssna på förrän EFTER min egen förlossning!!

2011-09-28 @ 20:43:40
Postat av: vemvet

=) Skönt att det känns lite lugnare! Kommer ner till Lund i november igen (ledig kvällen 1:a november) om du vill ses!

2011-09-29 @ 08:19:17
Postat av: Anna

Jag ska kolla upp det datumet så fort jag kommer ner till bilen där min kalender är!! :)

2011-09-29 @ 16:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0