En trevlig fredagkväll...

...blev det. Vi har inte träffats alla fyra samtidigt på säkert 10 år! Det blev mycket snack och skratt. Jag har läst på om det här med graviditet och alkohol; det är ju ganska många olika "råd" man får om det. Jag har hittintills valt att ha nolltolerans ang alkohol under de två veckorna jag inväntar svar på hur det har gått med inseminationen. Men denna gången tänker jag annorlunda och jag känner mig annorlunda. Jag hittade detta; http://www.fasforeningen.nu/graviditet.htm - på s 13 står det lite kortfattat om vad FAS står för och på s 20 står det "Idag vet man säkert att från befruktningstillfället och fram till första uteblivna mensen påverkas inte embryot om mamman dricker alkohol." Det här innebär INTE att jag tänker dricka skallen i bitar men det har gjort att jag igår drack ett glas rött till maten. Det är helt okej att förfasa sig över detta - det hade jag själv gjort för bara några veckor sen men det känns bra. JAG mår bra! Att släppa det här med The Secret är det bästa jag har gjort på läääänge! Imorse var jag iväg och tränade med Josefine och hon sa till mig när vi var på väg ut att det märktes stor skillnad på mig från de andra gångerna när jag har varit iväg och blivit inseminerad. Jag kan tycka att det är skönt att de som känner mig märker skillnad eftersom jag själv märker det...

Kevin kom förbi igår och höll låda som bara han kan! ;) Jag pratade precis med honom i telefon och jag berättade det här för honom med The Secret och att jag nu kör The Helén istället ;) och då säger han; jag har en bra magkänsla för det här, Anna! Aaaaaw, så glad jag blev! VemVet har också uttryckt samma sak: jag vet att man säger sådana saker för att man verkligen VILL att det ska vara så och att man faktiskt inte vet men det är superhärligt att höra! Just nu omger jag mig bara med sådana människor och det är fantastiskt! <3

Nä, nu måste jag göra mig i ordning; jag ska hem och hjälpa till med caféet. Det är ju engelskt tema hela helgen och mamma och pappas vänner från just England är här. De åker hem ikväll och det har inte funnits tid innan att träffa dem men nu blir det till att prata engelska hela dagen! Sen ikväll är det systerträff. Mina föräldrars bästa vänner har 4 döttrar och mina föräldrar har då 3 och vi har hängt ihop sen vi var småttingar. Jag är äldst och sen går det ner till lillasyster i den andra familjen som är 20...någonting...22 kanske?! :S Vi ska träffas ikväll utan man och barn - DÄR lär det pratas och skrattas så det kommer att höras i hela Skåne! ;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: vemvet

=) Gör det du mår bra av, det är det ALLRA viktigaste!



Ha en bra helg!

Kraam!

2011-09-10 @ 16:35:55
Postat av: Lisa

Ja, det bästa man kan göra är nog att lyssna på sig själv och sen handla efter det.

2011-09-11 @ 11:56:51
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0