Lite för tidigt...

Idag när jag var i Lund så körde jag "inom" min underbara gynekolog för att berätta för honom om mitt positiva gravtest. Jag hoppades också att han skulle säga "ska vi ta oss en titt?" och det gjorde han!! :) När jag frågade om det skulle gå att se något så sa han att det var lite tidigt...och det var för tidigt. :( Han letade som en galning och till slut så såg han något - han pekade på skärmen och sa "där kan ev vara något" men eftersom han inte var säker så kändes det ju inte vidare speciellt...men däremot så sa han att slemhinnan var tjock och fin vilket indikerar på en graviditet. Han kunde även se en cysta som är helt normalt och helt ofarligt men som brukar visa sig vid graviditeter. Så allt pekar på att jag är gravid men vi "hittade" ingenting...så att säga. ;) Jag frågade honom när jag skulle ta kontakt med min barnmorska och då sa han att det ska man göra så tidigt som möjligt. "Men vi bokar en tid till nästa vecka och om är där något då så kan du ta kontakt med barnmorskan..." Vaddå "om"?! Ibland får jag en känsla av att läkare är så himla vetenskapliga...jag menar, han hade ju kunnat uttryckt sig annorlunda men samtidigt har han ju rätt: vad som helst kan hända inom den närmsta tiden men så vill inte jag gå omkring och tänka!!! :( Det räcker med att jag redan går omkring och oroar mig - jag behöver INTE få mer vatten på min kvarn!!!

Jag har ju funderat på att lämna Malmö och flytta till Vellinge när jag blir mamma. Idag ringde David och berättade att hans mamma hade hittat ett litet hus till mig. Jag har egentligen inte tänkt flytta förrän efter min mammaledighet men det är ju läge att köpa hus nu...min egen lilla 2a kommer nog alltid att vara eftertraktad - ettor och tvåor är här alldeles för lite av i denna stan! Jag får nog suga på den karamellen ett tag...huset har legat ute i en månad...

OMG!!!! Jag har på TVn och Dansk TV2 visar nu Beverly Hills - jag kan inte förstå hur jag kunde lääängta efter den serien!! Det var ju så himla bra och de var alltid så himla snyggt klädda...hrm, det var då det...;) I alla fall så har de kommit så långt i serien att Brenda är inte alls med längre och de går inte i skolan längre utan de jobbar. Kelly är visst på något sjukhus och jag såg precis Jessica Alba komma in som en gravid patient!!! Tänk att hon har varit med där!!

Mitt hem ser ut som tredje världskriget och jag behöver verkligen städa...men jag orkar och vill inte!!!! :( Jag känner mig lite "mensig" - sugen på choklad och inte alls sugen på att hitta på något...jag känner mig lite nere...som om jag har PMS...jag skulle egentligen iväg och träna men det är jag VERKLIGEN INTE alls intresserad av!!!! Då städar jag faktiskt hellre...eller det är just nu som att välja mellan pest eller kolera...;) "Mensvärken" fortsätter men fortfarande inga ömma bröst.

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Lisa

O, det där lilla huset skulle jag vilja höra mer om. Hade kanske varit en bra idé att flytta innan bebisen kommer. Var ska du förresten ha barnsängen i din lägenhet? Iaf så kan du ju då börja fixa med bebisens rum då etc, så att det är färdigt när han/hon kommer.

2011-09-26 @ 21:14:17
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: vemvet

Hur långt gången är du exakt? 4+?



Jag fick ju mitt första VUL i 4+6 för att man skulle se så det inte var ett nytt utomkveds.



Humöret är hormonerna. Snart kommer resten =) Kan inte låta bli att säga "vad va' det jag sa?" =) Det är såklart värt det, men visst är det jobbigt stundvis. Speciellt i början med all oro!!



Kraaaaam!

2011-09-27 @ 10:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0