Morfar <3

Idag ringde mamma när jag var på dop. Vi hade nästan ätit klart kakorna så jag gick ut och ringde tillbaka. Då berättade hon att morfar hade trillat ihop igår och fått en hjärtinfarkt. :( Tur i oturen så var han på släktkalas så han fick hjälp snabbt. Mamman ringde 112 och fick dit ambulansen... När jag frågade mamma om det var bra med honom eller "this is it" så sa hon att de inte vet... Min lilla morfar! Han har varit skröplig ett tag och han fyller trots allt 92 år i november men det spelar ingen roll: han är min morfar och han har alltid funnits där! Mamma och pappa ska åka in till honom på tisdag så jag tänkte att jag skulle följa med då. Han ligger inlagd här i Malmö.

På tal om något helt annat så blev det en trevlig dag med tjejerna: mycket skratt och mycket snack! Precis så som det ska vara när det bara är tjejer som träffas. På kvällen åkte vi in till Malmö och stack först en runda till Lilla Torg och sen åkte vi till Wonk. Wonk är ett gay-ställe som vi har fantastiskt roligt på! I och för sig lär man ju inte hitta mannen i sitt liv på ett gay-disco men vi har ju så jäkla roligt där så vi lär fortsätta åka dit. ;)

Dopet idag gick också bra. Jag trodde att vi skulle få något att äta i matväg men det blev kakor, tårta och kaffe - jag hade inte ätit något innan! Jag var så jäkla hungrig och sen fick jag äta mig mätt på kakor! Det var inga problem eftersom där var hur mycket kakor som helst men efter ett tag mådde jag lite illa...:S Efter dopet åkte jag bort till Vivi och Andy - de har köpt nytt hus som de fick nycklarna till denna helgen så jag var tvungen att kolla hur det ser ut nu innan de börjar renovera. Det är jättefint och när de är klara så kommer det att vara ännu finare!

Nu sitter jag och väntar på att min ratatouille ska bli klar - kanske inte så smart med långkok en söndag när man inte har ätit ordenligt på hela dagen men nu blev det så!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: vemvet

Hoppas morfar repar sig!

2011-09-04 @ 20:05:23
Postat av: Anonym

Usch ja, ingen hit det där med morfar. Fast jag tycker det känns väldigt tryggt att han iaf är på sjukhuset.

2011-09-05 @ 22:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0