Regnet det bara öser ner...

Den sången passar bra nu...eller är det "Regnet det bara vräker ner" förresten? Nej, det låter inte rätt... I vilket fall som helst så regnar det väldigt mycket nu! :) Det är ju ändå höst så det är väl inte så konstigt i och för sig... Men regn och kombination med söndag betyder, i min värld, antingen fika eller film - idag blev det film. Jag och Lisa begav oss till Ystad för att hyra film. Precis som i fredags så var där inte mycket att hurra för men vi lyckades få till 3 filmer till slut. Den första var någon amerikansk film med bla Catherine Zeta Jones - det är en VACKER kvinna!! - som var helt okej. Sen såg vi en film som var baserad på en sann historia - jag älskar sådana! - om en kvinna under andra världskriget som hjälpte judiska barn undkomma döden. Kanonbra! Jag gillar egentligen huvudrollsinnehavaren; Anna Paquin, men det var en riktigt bra film. Efter filmen, innan eftertexterna, så kom en liten film, eller vad man ska kalla det, där den riktiga kvinnan som hade räddat 2500 judiska barn pratar. Hon hyllade alla judiska mammor som vågade skicka iväg sina barn så att de kunde överleva och alla de kvinnor som tog emot ett judiskt barn fast det var olagligt och farligt och uppfostrade och älskade dem som sina egna...väldigt gripande!

Släktträffen igår var trevlig! Vi blev 43 st inkl alla barn. Vi träffades kl 18 och de sista åkte hem kvart i 1. Då hade vi hunnit med mingel, mat. fotografering, frågesport, kaffe och kaka samt dans - i den ordningen! ;) Ja, det var en trevlig och lyckad tillställning! Tyvärr har jag nog inga foto jag kan lägga upp eftersom det känns som om det på alla bilder är med någon som inte känner till det här med mig blogg (så att säga) och då vill jag inte lägga upp bilder på dem heller...men jag ska se om jag kan hitta något...på mina systrar tex. ;)

Jag lämnade fönstret öppet när jag åkte hemifrån i lördags - det luktar så himla gott i lägenheten när man har vädrat så länge. Nu städade ju jag i fredags så här luktar gott ändå men det är något speciellt med frisk luft. Så frisk den nu kan vara när man bor i en storstad! ;)

Puss & Kram 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Den var faktiskt mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Jag tänkte jag skulle se den sista, som vi aldrig såg, nu...

2011-09-19 @ 14:21:27
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0