Sjätte gången gillt! :)

Jaha, halv 10 (inte riktigt, de har aldrig varit i tid än så länge så varför skulle de ha varit det idag?) kom det en kvinna och hämtade mig. Jag har aldrig haft henne förut, hon var dansk. Vi gick in och satte oss för att prata lite först (det gör man alltid). Hon frågade hur jag mådde och hur det kändes. Sen undrade hon om jag hade funderat på vad jag skulle göra om jag fortfarande inte hade blivit gravid vid 8-9 gången. Nej, sa jag då, jag har inte alls funderat i de banorna, jag tänker mest att jag blir gravid. Ja, sa hon, det förstår jag, men vi måste också tänka realistiskt. Det innebar att har jag inte blivit gravid innan jul så tycker hon att jag ska fundera på dels hormonbehandling och dels IVF. Det finns visst olika sorters hormonbehandlingar. Jag har ju fått reda på att jag inte behöver hormoner eftersom det inte är något fel på min ägglossning. Men det finns något då som heter...typ...äggstimulering...det heter naturligtvis inte alls så men det var så hon benämde det! ;) Det innebär då att jag äter hormoner och sen åker till min gynekolog och så tittar han på dels hur många ägg som har vuxit till sig och dels när det är dags för ägglossning. Man stimulerar så att fler ägg blir mogna samtidigt. Det ökar ju risken för fler barn på en och samma gång men enl henne så är det inte alls vanligt. Nu har jag ju de 3 senaste gångerna åkt till min gynekolog för att se när jag har ägglossning så det gör vi redan... IVF är provrörsbefruktning kort sagt. I Danmark så är det dock så att reglerna säger att vid IVF är det ALLTID anonym donator och det tycker inte jag alls känns bra. Jag har ju valt öppen donator av en anledning! Ja, ja, den tiden den sorgen... Jag kan ju berättat att under den här delen av samtalet så skrek hela mitt inre NEEEEEEEJ!!! Det är ju så emot The Sercret så det finns inte; att redan ta för givet att det inte kommer att gå! Men jag kör ju inte längre med The Secret så jag försökte tänka realistiskt istället...men det var svåååååårt!!

Sen undrade hon om jag tränade och det gör jag ju. Jag berättade att jag hade haft en diskussion med en av hennes kollegor om det här med träningen; jag blir ju så himla sjåpig de två veckorna jag går och väntar på att ta graviditetstestet. Även denna kvinnan sa att det bara är att fortsätta att träna som jag brukar. Jag kunde hålla mig lugn idag och imorgon men annars är det bättre att fortsätta som vanligt. Så jag ska bannemig göra det denna gången!!

Jag fick mitt förstahandsval; blond med blåa ögon, 1.80 och 81 kg. Sen blev det insemination. Jag berättade för henne då att jag normalt brukar ha flytningar flera dagar innan ägglossning men att de denna gången hade kommit samma dag! Hon kunde inte svara på varför men hon menade på att det absolut inte behövde mena någonting alls!

Jag låg i 25 min och tog det lugnt...fast efter ett tag blir jag ganska uttråkad av att bara ligga där...

Här sker inseminationerna!

Sen blev det att bege sig tillbaka till Sverige och jobbet som väntade! Och nu väntar två låååååånga veckor innan det är dags att ta graviditetstestet...

Nu har det blivit hög tid för mig att fixa något att äta! Stort tack för alla lyckönskningar, de värmer!! :)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men varför måste det vara anonymt då? Jag förstår naturligtvis att det inte är samma sak men jag förstår inte skillnaden när det gäller anonymiteten, om du förstår vad jag menar. Aja, det behöver du ju inte fundera på, du är ju gravid nu!!

2011-09-09 @ 00:16:02
Postat av: vemvet

Du behöver inte få panik, den här gången SKA det gå! Med en öppen donator precis som du önskar!



Kraam!

2011-09-09 @ 08:57:24
Postat av: Lisa

Det var jag som skrev innan!

2011-09-09 @ 10:07:47
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: På väg med Storken

Håller tummarna att du lyckas den här gången:)

2011-09-09 @ 10:10:15
URL: http://pavagmedstorken.blogspot.com
Postat av: Anna

Lisa; jag vet inte varför danskarna tycker att det måste vara anonymt när det är IVF...:(

2011-09-11 @ 20:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0