Vilket klipp! :)

Jag måste ju bara berätta om mitt klipp jag har gjort idag; jag var på MediaMarkt på Bernstorp här i Malmö för att hämta min kamera som har varit inlämnad där. När jag ändå var där så gick jag in och tittade på hårvårdsavdelningen. Jag har börjat få lite längre hår och sist jag var hos frisören så använde hon en slags tång som gör att håret blir vågigt liksom, en sk wave maker. ;) Jag har funderat ett tag på att köpa en sådan själv men vill inte lägga för mycket pengar eftersom jag inte vet om jag kommer att använda den speciellt mycket. I alla fall så hade de 2 olika; en från OBH Nordica för 249 kr och en från Björn Axén för dubbelt så mycket. Den från OBH Nordica hade de bara en kvar och det var den som hängde framme för visning så jag frågade en kille om man fick rabatt då eftersom "alla har pillat på den". Han tillhörde inte den avdelningen så det vågade inte han svara på och killen som var på den avdelningen var upptagen med kunder. Eftersom jag inte orkade vänta så körde jag därifrån utan tången, det finns ju en till MediaMarkt i Malmö. När jag väl kom dit så hade de bara den från Björn Axén! Så jag körde bort till On Off och Siba som också ligger på Svågertorp men On Off var stängd och Siba hade knappt något alls. On Off hänvisade till sin butik på Mobilia så jag körde dit där istället. On Off på Mobilia var dock också stängd! :( Vid det här laget kände jag lite att det nog inte var meningen att jag skulle äga en Wave Maker från OBH Nordica... Jag gick in till Expert som ligger vägg i vägg med On Off. De hade den! Till 349 kr! 100 kr mer - VARFÖR?! Så jag frågade killarna i kassan hur de kunde vara 100 kr dyrare än sina konkurrenter. Jag fick till svar att de hade prisgaranti vilket då innebär att hittar man samma vara till lägre pris någon annanstans så får man varan för det lägre priset OM den andra butiken har varan i lager. Nu visste ju jag att MediaMarkt INTE hade den i lager men jag låtsades som ingenting. Jag undrade hur de skulle kunna veta om MediaMarkt har sina varor i lager. Jag fick inget riktigt svar på det men jag fick min OBH Nordica Wave Maker till 249 kr!!! Killen i kassan sa att jag skulle ha kört till dem med en gång istället. "Men då hade jag inte fått den för 249 kr", svarade jag! ;) Så nu ska jag försöka mig på den till ikväll när jag ska ut och äta med lite tjejkompisar! Klipp och klipp förresten - jag sparade ju 100 kr men jag också farit rundor som en galning! ;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, det var nice. Alltså lönar det sig att faktiskt säga till, vilket jag själv är dålig på.

2011-09-09 @ 16:06:02
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: vemvet

Hehe, jag har lyckats köpa en telefon på det sättet på elgiganten. Det kan faktiskt vara värt att kolla runt =) Posta en bild med din nya tjusiga frisyr vettja!

2011-09-10 @ 10:37:02
Postat av: Anna

...och naturligtvis så var ju On Off stängda eftersom de har gått i konkurs!! Ursäkta mitt lite korkade inlägg där...;)

2011-09-10 @ 14:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0