Återigen dags för ultraljud

Idag kom mamma och hämtade mig lite över 9 och sen körde vi till KK där det var dags för ultraljud. Jag hade verkligen sett fram emot detta ultraljudet eftersom man vid det här ultraljudet kan få 3D-bilder! :) Jag och mamma blev inkallade och jag la mig ner på britsen. Jag fick den där kalla vätskan på magen och sen såg vi helt plötsligt en bild på skärmen framför oss! :) Barnmorskan förklarade vad det var vi såg och mätte och hade sig. Jag och mamma förstod INGENTING!! Det enda vi såg var ryggraden, revbenen och hjärtat som slog. Så jag sa till BM att jag förstod att hon såg vad det var eftersom hon gör det här varenda dag men att jag inte såg ett dugg. Jag kan säga att hon gjorde sitt bästa för att peka och förklara vad det var vi såg. Det var mycket tydligare på första ultraljudet eftersom Pölsan var så mycket mindre då - nu fick hon ju ta en kroppsdel så satt säga i taget och då blev det inte alls så tydligt vad som var vad. Pölsan låg dels med handen över ansiktet och dels med ansiktet ända uppe vid livmoderssäcksshinnan så vi kunde inte se ansiktet! :( BM sa att det inte var lönt med vare sig 3D- eller vanliga bilder eftersom vi ändå inte skulle kunna urskilja något. :( Så jäkla snopet!!! Så jag och mamma gick därifrån utan en enda bild med oss! När mamma släppte av mig så sa hon; "jag måste säga att jag är besviken." Det var jag med... Men allt är bra och det är ju huvudsaken... Pölsan väger ca 2000 g och kommer vid förlossningen - om Pölsan blir kvar inne till den 4 juni - väga ca 3400 g.

Idag blev det lunch med Maria vilket var supertrevligt. Sen blev det fortsatt jobb för min del. Jag märkte redan igår att mina hormoner har kommit i lite obalans. Igår spenderade jag kvällen med Kevin och fam Asper så då märktes det inte så mycket - även om Vivi fick trösta mig i köket samtidigt som hon höll på att laga mat... Men idag har jag verkligen märkt av det!! :( Bla så har jag betett mig som en riktig idiot i trafiken och svurit åt mer eller mindre alla som har råkat komma i min väg. Sen började jag helt plötsligt gråta utanför en kund så det var bara till att köra därifrån igen. Jag är i sådan obalans så jag känner mig sjuk! :( Jag känner mig febrig tex fast jag inte är det! Jag la mig på soffan och sov bort en timme men jag vet inte om det har hjälpt precis. Ååååh, jag som har mått bra så himla länge nu! Jag är inte ett dugg intresserade av de här mörka, mörka tankarna som kommer nu; jag vill inte göra det här - jag vill inte vara gravid - jag vill inte göra det ensam - jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte! :( Jag fick ett sms från en av tjejerna i bostadsrättsföreningen innan idag; vi sitter i valberedningen tillsammans och nu har ordföranden hoppat av! Helt ärligt?! Inte nuuuuuuu!!! Jag får ringa henne imorgon, jag orkar inte idag - risken är stor att jag börjar gråta i luren på henne. ;) Ikväll ska jag på middag till Marre. Det är ingenting som säger att jag inte gråter där med tanke på att jag grät igår hos Vivi men det brukar lätta när jag inte är ensam i alla fall.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Maria

Även jag tyckte lunchen var supertrevlig=) Extra trevlig då du fick agera Sugarmoma, bra övning inför kommande 25 år med Pölsan. Mamma, kan jag få låna?! =)

2012-04-16 @ 17:04:29
URL: http://www.malmobloggarna.se
Postat av: Lisa

Petra berättade i lördags när jag var hos Kajsa att du nu är i den perioden där man drömmer om att bebisen dör. Hon berättade att hon drömde det jätteofta under denna perioden och att Dan (hennes sambo) dog också :( (Hon sa att jag skulle varna dig!)

2012-04-16 @ 17:50:13
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Anna

Usch då! :( Det är, som tur är, inget jag har märkt av...än...

2012-04-16 @ 21:54:14
URL: http://annasingelmamma.blogg.se/
Postat av: Vemvet

Men gumsan då! Du kan alltid ringa, det vet du väl!



KRaam!

2012-04-17 @ 16:01:47
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0