Fika, fika, grillafton

Igår fikade jag med den där tjejen som jag berättade om igår som har gjort samma sak som jag; fast hon har en son som är 8 månader idag. Hon kom själv, Vi satte oss på ett trevligt fik på Limhamn och sen var det inte tyst på 1,5 h! ;) Jag har ju bara pratat med en person innan som är i samma situation som jag och det är VemVet och då hade hon inte fått barn än, vi var mer eller mindre i samma situation fast hon var längre gången. Så det var väldigt trevligt att prata med någon som vet vad jag går igenom. Jag har världens bästa vänner och familj som mer än gärna pratar med mig om detta men det är inte riktigt samma sak ändå... Hon hade fått tipset att prataa med någon på Familjeråd-någonting om det här med att där inte är någon fader innan barnet var fött så var det klart liksom. Men när jag sen berättade det för Stina och Jens så berättade de att de hade fått papper därifrån automatiskt eftersom de inte är gifta så jag avvaktar nog lite till...tror jag... I alla fall så kom hennes mamma förbi med sonen som hade sovit hos mormor över natten. Så jag fick även träffa mitt första donatorbarn! :) Vad jag vet alltså...det är ju inget som syns direkt om man är donatorbarn eller inte...;) Vi satt i ca 2 h och kom sen överrens om att träffas fler gånger. För egen del är det inte så mycket för att höra hur hon har gjort, än så länge i alla fall, utan mer för att försöka skaffa ett kontaktnät med andra mammor i samma situation...jag inbillar mig att det kan vara bra för Pölsan att känna andra barn som har det likadant när det gäller det här med pappor..

Efter den fikan köpte jag med mig fikabröd och körde hem till Jens, Stina och lilla Lisa. Lisa kan verkligen konsten att se extremt allvarlig ut till att spricka upp i världens leende - hon är så himla söööööt!!!


En allvarlig Lisa - jag tror att det har med hennes rynkade ögonbryn att göra...

Hon är dyngsur eftersom hon precis har börjat dricka själv - hon är superstolt över det men hälften kommer utanför...;)

När klockan var ca 17 så sa jag till Stina och Jens att det var nog dags för mig att bege mig hemåt. Stina undrade vad jag skulle göra på kvällen. Jag hade inget bestämt så det sa jag och fick då tillbaka; men kan du inte bli kvar här och äta med oss då?! Of course!! :) Så jag, Stina och Lisa begav oss iväg för att inhandla lite mat och sen gjordes det grillspett så det stod härliga till:


Maj Gadd, vad vi åt och åt och åt och åt och åt...

Efter lite mys med Lisa så var det dags för henne att borsta tänderna och sen gå och lägga sig:



Sen blev det kortspel för oss vuxna...;) Gin&Rummy! Jag har aldrig spelat det förr men det var väldigt roligt. Jag förlorade STOOOORT!!! Men det bjuder jag på - nästa gång så vinner jag! :) Jag körde hem lite efter kl 23... Jag älskar sådana dagar; spontana dagar när man inte har så mycket bestämt men som ändå blir så fullbokade så att säga. =)

Idag är det 1 april och solen skiner redan fast klockan bara är 9 på morgonen. I och för sig vet jag inte om det är så himla varmt - det var det INTE igår!! Men målet med dagen är i alla fall att försöka hålla sig undan från människor som tycker att det hysteriskt roligt med 1 april-skämt...:S

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tror att det är jätteviktigt att ditt barn kommer att ha ett annat barn att identifiera sig med.

2012-04-01 @ 10:14:56
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0