Flummarmorsan Anna

Alltså - jag blir galen!!!! :( Jag har nästan precis kommit hem från sista delen i förberedelsekursen som BM håller i. Som jag har berättat efter första gången så antecknar samtliga par mer eller mindre allt som BM berättar medan jag sitter där och skriver ABSOLUT INGENTING! Idag började kursen med att två tjejer från BVC var där och berättade lite kort om vad som händer när vi är hos dem och hur ofta vi träffas osv. En av kvinnorna sa då att om barnen är sjuka ska vi inte komma dit utan om barnen är under 3 månader så är det till Barnkliniken man ska vända sig. Samtliga blivande mammor började anteckna! Jag satt och tänkte för mig själv att det omöjligt kan vara sista gången de berättar det för oss. Just då sa samma kvinna att det var inget vi behövde lägga på minnet eftersom allt det som de berättade där var sånt som de kom att berätta för oss mååånga gånger sen framöver... Sen såg vi en film om hur den första tiden kunde vara med fokus på amningen. Och sen gick vi in och satte oss runt bordet där vi brukar sitta. De här människorna kommer med så jäkla dumma frågor så jag blir knäpp i huvudet!!! En av tjejerna undrade vad BM tyckte och trodde om det här med att ha djur. Om det gjorde att det var lättare för barnen att bli allergiska. Det ville inte BM säga något om eftersom hon inte visste men hon tyckte överlag att det var bra för barn att växa upp med husdjur. "I vilket fall som helst", sa BM, "så har man djur sen innan så lämnar man ju inte bort dem. Eller?!" Jodå, det här paret hade tänkt att ev lämna bort djuret till föräldrarna i ett halvår!!!!!!!!!!!!!!!!!! "Vi har ju en katt, den ligger i vårt sovrum. Är det kanske inte så bra?" Då tittade BM på mig och sa; "den behöver ju inte ligga i barnets säng kanske..." BM måste ju också tycka att de här människorna har hål i huvudet! Sen tog samma blivande mamma upp försäkringar; alltså hon är vår BARNMORSKA!! Det är väl fasiken inte hennes jobb att hålla koll på försäkringar!!!???!!! BM sa bara att när hon var gravid så fanns inte graviditetsförsäkringar och att det är ju naturligtvis ett sätt för försäkringsbolagen att fånga upp oss redan nu. En av killarna frågade var man kunde lära sig första hjälpen för spädbarn... Jag känner mig som världens flummarmorsa!!!! Vad är det med de här människorna egentligen?! Man skulle kunna tro att vi är först i världen med att skaffa barn! Sen undrade BM om vi ville ha varandra mailadresser - som ni kanske förstår var jag väääldigt nära att svara; eeeeh NEJ!! Men det gjorde jag inte - jag fyllde i min mailadress och sen fick vi ut ett papper med allas adresser på så vi kan ta kontakt med varandra senare...det ENDA vi har gemensamt är att vi är gravida - INGET ANNAT!!!!!! BM har nu sagt varenda gång att det är det sunda förnuftet som får råda - det är ju ganska uppenbart att det inte existerar något sunt förnuft överhuvudtaget i den här gruppen...

Jag är så upprörd nu så jag kan knappt fokusera på något annat...;) Jag får nog dricka en kopp te och äta lite choklad till - då lugnar det nog ner sig! ;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, rena underhållningen ju! Du ska ha bonuspoäng som lyckades hålla dig för skratt, jag vet inte om jag hade kunnat det.

2012-04-24 @ 20:43:44
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Åsa

Haha!! I min föräldragrupp va det bara jag som hade papper o penna med mig... Så det va jag som va fånen i vår grupp :) Skrev ett helt ord!! Alla i gruppen verkade vettiga, så himla olika det kan vara!!! Kram

2012-04-24 @ 22:37:42
Postat av: Mamma Vilja

I min bvc-föräldragrupp hade jag förnumstiga 10 år yngre mammor som på allvar var bekymrade över att jag gav Mini barnmat på burk. "han kommer inte att äta vanlig mat!"



Eh, jo!



En av dem tog sig också friheten att kontrollera att han inte frös om händerna när vi var på promenad. "nämen! Han är ju VARM om fingrarna!!"



Nötter.



Tycker synd om ungarna som växer upp med dem. ;)

2012-04-26 @ 06:22:53
URL: http://frkvill.blogspot.se
Postat av: Vemvet

Haha =)

2012-04-27 @ 21:02:55
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0