Neeeeeeeeeeeeeeej! :(

Fy faaaaan, jag har precis sett söndagens avsnitt av Sofias änglar på Kanal 5! Idag handlade det om en mamma och pappa med tvillingtjejer på typ 5 år varav den ena tjejen hade leukemi. Under tiden de filmade så blev Elsa sämre och redan då började naturligtvis tårarna trilla på mig. I eftertexterna fick vi sedan reda på att Elsa hade blivit bättre först men sen sämre och att hon somnade in i sitt hem med familjen omkring sig i november (tror jag det var) 2011. :( Alltså barn ska inte få bli så sjuka!! Det är ju så fruktansvärt orättvist!! Naturligtvis är det aldrig trevligt när människor, oavsett ålder, blir så dåliga så att de dör men vad har barn hunnit göra liksom?! Skulle jag få cancer nu så är det inte kul på något sätt och vis men jag kan komma på en rad saker som jag har gjort för att få det; bränt mig i solen alldeles för många gånger, rökt en massa, ätit för mycket skräpmat - listan kan göras lång! :S Men ett litet barn har ju inte hunnit med att utsätta sig för så jäkla mycket saker...usch, vad livet kan vara orättvist ibland på så många olika sätt. Det är NU jag uppskattar mitt eget liv med allt vad det innebär så oerhört mycket mer!!

Ta hand om er och varandra!!!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jaha, då kanske man skulle sett det programmet. Ibland behöver man få lite perspektiv på livet och det behöver jag för tillfället!

2012-04-01 @ 20:30:10
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Åsa

Usch ja, det va ett gripande avsnitt. Det blev inte mindre gråt idag när jag fick höra att en 32 årig kollega somnade in igår vid samma tidpunkt som jag kollade på programmet, även hon i leukemi. Kram

2012-04-02 @ 17:06:34
Postat av: Anna

Nej men usch!! :( Som sagt, det är aldrig trevligt när man, oavsett ålder, blir så sjuk så att man dör...:(

2012-04-02 @ 17:19:37
URL: http://annasingelmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0