"Nu behöver du inte gå upp mer i vikt..."

Besöket hos barnmorskan gick bra. Jag berättade att jag hade trillat och att en kompis tyckte att min sköldkörtel var svullen. Ang sköldkörteln skulle jag ta med min husläkare så jag får väl ringa till min Vårdcentral och boka tid där. Hjärtljuden låg även denna gången på 160 - det ligger lite högt men helt plötsligt hörde vi hur hjärtat lugnade ner sig...och sen satte det igång igen! :) Så när Pölsan är aktiv så går hjärtljuden upp men det är visst helt normalt. Magen följde inte riktigt kurvan - den gick under kurvan. Det kunde bero på att Pölsan ligger tvärs över magen och inte med huvudet neråt. Jag ska snart till mitt andra ultraljud och där kollar de visst tillväxten så där får vi antagligen svar på det. När jag sa vad jag vägde så sa hon helt enkelt; "nu behöver du inte gå upp mer i vikt..." Nähä... Men hon tittade på mig sen och log och sa; "men det är lättare sagt än gjort." Ja, ja, vi får väl se hur det blir med det...

Ikväll är det dags för vattengympan för gravida! :) Jag ser verkligen fram emot det!! Det är inne på sjukhusets område och jag har fått höra att det är i en uppvärmd bassäng!! :) Och jag ska även använda min nya bikini...fast nu blev jag osäker på om jag faktiskt redan har använt den när jag har badat med Emma, Filippa och Hannes förresten... 

På Långfredag kommer förresten Filippa och Hannes till mig och ska sova över! :) På kvällen ska vi till Marre och äta och leka. Sen tänkte jag att vi skulle till den stora lekplatsen i Folkets Park på lördagen men med tanke på att vädret ska bli kasst så sticker vi nog och badar istället någonstans.

Jag måste nog äta något innan vattengympan så jag får nog ta tag i det nu.

Puss &  Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

ANNARS ÄR VI I STORT BEHOV AV HJÄLP I CAFÉET ALLA DAGAR I PÅSK!!

2012-04-04 @ 23:00:32
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0