Påsken 2012

Hem, ljuva hem! :) Jag äääälskar att vara hemma hos mamma och pappa men det är fasiken gott att komma hem till lägenheten också! Jaha, Skärtorsdagskväll spenderades, som sagt, hemma hos Jonas och Patricia. God mat och trevligt sällskap - det kommer man långt med! :)

Maria, Kevin och tjocka Anna...
Efter denna bilden så blev det inte fler på mig...:(

Jag är den som pratar absolut mest med Pölsan men sen kommer Åsa på andra plats! ;) Hon gör det gärna och hon gör det ofta och hon bryr sig inte ett dugg var vi är när hon gör det! :) Denna gången var vi ju bara hemma hos hennes bror och hans sambo men hon har även gjort det på Lilla Torg...;)

Åsa pratar med Pölsan
Hon brukar i och för sig viska så att ingen annan ska höra vad hon säger...

På Långfredagen körde jag till Ystad och hämtade Filippa och Hannes. På vägen tillbaka till Malmö så körde vi inom Hylteberga för att se hur det gick för mamma/mormor och pappa/morfar på Mormor Agnes Café. Där var fullt upp så vi blev kvar där en stund så även jag fick jobba lite. Sen körde vi hem till mig. Vid 17 ca gick vi bort till Marre, Alva och Vincent. Vincent sov när vi kom. Barnen satte igång och lekte med en gång.


Filippa vid dockhuset och Alva och Hannes på golvet.

Det är helt otroligt vad tjejer kan gadda ihop sig! Jag och Marre hörde hur Filippa och Alva gick ihop och skrek; Hannes!! mest hela tiden. Sen kom Hannes och skvallrade vad tjejerna höll på med... Marre bjöd på Pasta Carbonara - mumsfilibabba!! :) När klockan närmade sig 20 så började barnskratten övergå i barnskrik så då packade vi ihop och gick hem. Fast de bara bråkade så ville ingen av dem att de skulle sluta leka - hur märkligt är det på en skala?! Ungar!!! När vi kom hem till min lägenhet så var Hannes övertrött och INGENTING passade unge herrn. Till slut somnade han av ren utmattning, antar jag, i resesängen men vägen dit var lååååång...

Hannes somnade efter många om och men...
En trött goding...

Filippa kom och satte sig i soffan tillsammans med mig. Pölsan sparkade som bara den så jag frågade Filippa om hon ville känna bebisen sparkar. Först skakade hon på huvudet men hon ändrade sig ganska snabbt så nu har hon också fått känna sparkarna från Pölsan! :)

Vi spenderade sen lite mer än 3 timmar på Burlövsbadet. Det gick jättebra. Hannes var betydligt mer våglig än han brukar. När han hade åkt vattenrutschkanan några gånger så sa han till mig att jag inte behövde ta emot honom längre...eeeeeeh, med tanke på att han inte bottnade i den bassängen där kanan var så kändes det inte alls bra, kan jag berätta!!! Men det löste sig och vi hade verkligen jättekul! :) Efter det körde vi hem till mig och packade alla deras saker och körde till McDonalds för att äta. Där var även en polispiket så Hannes kunde inte riktigt fokusera på själva ätandet med alla poliserna där var att titta på... Sen körde vi till Hylteberga. På kvällen var det påskmiddag hos farmor och farfar. Där var även min faster med sin familj. Eftersom Filippa och Hannes är de enda barnen där (än så länge...) så fick de både paket och påskägg:


Farfar Allan hjälper till att öppna paketen...;)

Hela Påskdagen och Annandag Påsk har jag spenderat i Mormor Agnes Café. Påskdagen var lugn. Lisa hann med att sy lite...

Lisa syr...
Lisa syr...

Men idag har där varit hur mycket som helst att göra!! Phu! Det är naturligtvis jättekul och tiden går väldigt fort då. Jag hade inte känt av foglossningar på hela dagen idag...ända fram till att jag började städa och då kom även halsbrännan. :( Fast det har lagt sig igen - både foglossningarna och halsbrännan! Jag fick med mig morotskaka hem som hade blivit över så den sitter jag och trycker i mig nu:


Mumsig morotskaka...som är slut nu...

På lördag ska jag till Marre på 35-årsfest eftersom hon och hennes syster fyller år. Jag kan ju inte säga vad jag har köpt eftersom Marre läser bloggen men kolla vilket snyggt paket:


Snyggt, eller hur?!

Hon behöver ju inte ens öppna det, hon kan bara gå omkring och bära på det! ;) Jag är så jäkla nöjd!! Även med innehållet ska väl kanske tilläggas...;)

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja, det har känts som en väldigt bra påskhelg på Mormor Agnes Café, nice!

2012-04-10 @ 13:16:06
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Marre

Hur nyfiken är jag nu på en skala!!!! Puss..

2012-04-10 @ 23:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0