Sammandragningar...



Det blev en väldigt trevlig tillställning igår. Mycket snack om graviditet, förlossning och barn - det var inte bara jag där som var gravid! ;) Och så fick då Marre till slut det ursnygga paketet:


Marre med sitt snygga paket...

Hon ville dock inte bara gå omkring och bära på det så hon öppnade det och tada:


Marre med sitt öppnade paket...

Det innehöll en, om jag får säga det själv, riktigt snygg sjal. Direkt när jag såg den så visste jag att den var gjord till Marre - Emma höll med i affären och Marre höll med igår! Som tur är...:)

Sammandragningarna kommer tätare och tätare. Jag har hittills inte känt ett dugg - det är mest att magen blir STENHÅRD!! Men igår så kände jag faktiskt av att det gjorde ont... Det kändes som lite mer avancerad mensvärk än vanligt och jag kände av det flera gånger. Det har känts av flera gånger i natt men nu känner jag inget alls. Jag vet inte om det också tillhör sammandragningarna...

Det är en oerhörd skillnad på när Pölsan är vaken och när h*n sover!! Jag älskar att Pölsan rör på sig så mycket så jag vet att h*n lever men nu börjar det bli ganska skönt när h*n sover också...;) Får man säga så?! ;) 

Jag fick förresten tipset igår från en av tjejerna (vars mamma är barnmorska) att går jag över tiden så ska jag åka till IKEA! Inga vetenskapliga bevis men det är många kvinnor som har känt slemproppen eller vattnet gå just där! :) Marres kompis hade åkt dit med sin syster och när de satt och åt så hade hennes slempropp gått!! :) Så jag funderar på att åka dit redan den 4 juni...;) Ev bosätter jag mig där några dagar om det inte hjälper första gången...;)

Ikväll är det middag hos fam Asper tillsammans med Kevin. Fram tills dess blir det nog inget avancerat gjort...har jag en känsla av...

Puss & Kram  

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jättefin sjal! Jag får nog ta en runda dit själv och se vad Maria har mer.

2012-04-15 @ 18:42:30
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0