Skryt!

Gårkvällens föreställning med Marika Carlsson var helt fantastisk!! :) Sen kan jag inte sätta mig in i hennes situationer när hon har blivit (och fortfarande blir) utsatt för rasism. Det var INTE okej med rasism på 70-talet men någonstans tänker jag att då visste man inte bättre...det låter helt fel säga så men jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det...men den här tjejen, som har bott här sedan hon var 2 år, blir fortfarande utsatt för rasism och jag tycker att det är skrämmande. Sen har hon ett härligt sätt att prata om det...hon får oss att skratta åt dråpliga situationer men samtidigt får man en tankeställare. Jag kan varmt rekommendera föreställningen i alla fall. Jag vet inte om hon ska köra den på fler ställen i landet - hon har kört 3 föreställningar i Malmö varav 2 var utsålda så jag kan tänka mig att hon ska sätta upp den på fler ställen.

Nu måste jag berätta en sak som gjorde mig jätteglad igår; flera stycken, oberoende av varandra, gav mig beröm igår för mitt utseende. Det handlade om allt från min fina, lilla mage till att det knappt syns på mig att jag är gravid till att det klär mig att vara lite rundare i ansiktet. :) Jag tycker ju mest att jag är tjock och jag tycker inte alls att det bara har satt sig på magen på mig, som jag får höra väldigt ofta, och då är det extra roligt att få så många komplimanger!! :)

Ooooo, jag träffade på en barnmorska igår!!! Jag var tvungen att fråga henne om hjärtljuden: stämmer det att höga hjärtljud innebär en flicka (oftast i alla fall)? Men hon tittade på mig, skakade sakta på huvudet och sa; du ska inte lyssna på sådana saker. Så var det med det! ;) De höga hjärtljuden har ju annars gjort att jag har blivit ganska övertygad om att det är en flicka där inne - men nu är jag tillbaka på ruta 1! På måndag ska jag och mamma på ultraljud igen - det ska bli spännande och se utvecklingen sedan sist! :)

Jag vaknade halv sju imorse!!! Men helt ärligt!? :( Och nu är jag ju pigg som få! :( Jag ska bara fixa present till ikväll och jag vet vad jag ska köpa så jag har inget avancerat schema framför mig men ändå...jag tänkte lägga mig på soffan och försöka ta igen lite sömn så jag inte somnar i ett hörn ikväll...

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag vill också se den!!

Tillbaks på ruta 1?! Nja, annars kan du ju bara act like a normal person och fråga på ultraljudet vad det är för kön!!!

2012-04-14 @ 10:20:26
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0