Trött, tröttare, Anna

Gårdagens förberedelsekurs, som BM hellre vill kalla det, var helt okej. Det var fokus på hur själva förlossningen går till igår. Nästa gång är det dags att prata om smärtlindring - det är jag mest intresserad av! ;) Av 5,5 par - jag var den felande länken eftersom mamma jobbar på tisdagkvällar och inte kan följa med mig - så var jag den enda som inte antecknade. Vad hade de tänkt göra med anteckningarna?! Plugga som inför ett prov i skolan? Läsa dem när det är dags för förlossningen? Det enda jag skrev ner var att jag ska ta med sängkläder till Pölsan för det ingår visst inte. Sen ska jag komma ihåg att säga till mamma att allt som hon vill äta och dricka där måste hon ta med själv...men satan i gatan vad det antecknades! Det mesta kände jag till sen innan genom att jag redan har läst det.

Idag var det dags för andra passet vattengympa - idag var jag i tid! ;) Det var mycket skratt och prat mellan tjejerna i gruppen - jag gillar de flesta. Jag skulle så gärna vilja ha med kvinnan som leder passet under min förlossning!! Hon är heeeelt underbar!!! :) Men det ska nog gå ändå! ;)

Jag märker att jag har börjat bli mycket tröttare! Mina power naps på 20 min kan numera vara i 45 min. När kl är 22 så är jag ändå supertrött. Jag är inte uppe och kissar på nätterna längre men jag vaknar ändå till, fast det är inte samma sak ändå som att behöva gå upp. När klockan ringer halv sju så är jag mer död än levande. Jag är morgonmänniska i vanliga fall men jag vet inte vad jag ska kalla mig nu...konstant trött kanske? ;) Jag ser verkligen fram emot helgen när jag kan sova hur länge och hur mycket jag vill!! Jag är dock väldigt tacksam att jag inte har haft det så här innan utan att det kommer först nu!!! Emma gick ju, som sagt, och dagdrömde på sitt jobb att hon skulle hem och sova...

Idag har jag varit äckelmätt heeeela dagen!! Jag äter mest för att jag vet att måste men enda gången jag känner mig hungrig är på morgonen. Det är som värst när jag sitter i bilen - vilket är lite otur med tanke på att jag spenderar stora delar av min dag i bilen...:(

Idag när Pölsan har rört på sig så har det känts ända ut över höger höft!! Jättemärkligt!! Det har blivit som en pirrande känsla liksom...svårt att förklara... Jag tycker att h*n rör mindre på sig. Men nu är det så att bebisarna i de här veckorna sover längre, har jag läst, så det är inget konstigt. När h*n väl är vaken så rör det sig konstant i magen!! Och varje gång jag tänker; nu var det nog länge sen jag kände Pölsan så får jag mig en spark! :)

Nä, nu ska jag nog äta min andra bit morotskaka - jag vill ju inte att den ska bli gammal så jag måste slänga den!!! Icke, sa Nicke! ;)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, vilken bild jag fick i mitt huvud nu! Ser framför mig hur ett par kommer till BB och måste ta fram anteckningsblocket för att se vad nästa steg är i förlossningen :D

2012-04-13 @ 00:06:35
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0