Uppe med tuppen...

Igår var jag på Apoteket och köpte lite ansiktsprodukter som jag behövde - det är inte kul när allt tar slut samtidigt...det blir så himla dyyyrt! I alla fall så hade de kampanj på bebisprodukter och eftersom jag inte har handlat ett dugg så tänkte jag att det var lika bra att bunkra lite:



Jag införskaffade mig även amningsinlägg och gigantiska bindor. :S Tvättservetterna fick man när man köpte 2 produkter - jag köpte olja och tvål.

När mässan var slut så fick jag med mig "lite" godis hem som jag var tvungen att ta foto på:

Lite godis

Det är dock inget jag tänker behålla här hemma - det får åka hem till Hylteberga...till mammas fasa och till pappas lycka! ;)

Mina fötter var svullna hela dagen igår - antagligen sviter efter mässan. Imorse när jag vaknade så var de fortfarande svullna. Jag har tagit foto från alla tänkbara vinklar men det syns inte på foto hur svullna de är...:(



Ja, ja, svullna är de i alla fall så det blir till att ha stödstrumpor på sig idag i alla fall...

Maj Gadd, jag behöver verkligen städa men jag får inte tummarna loss. Ja, ja, det är väl bara till att sätta igång...först lite kategorisering av bloggen. Nu har jag i alla fall kommit till inläggen där jag är gravid...så jag börjar se ett slut på det i alla fall.

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tycker det syns att de är svullna, så frågan är hur svullna de ser ut i verkligheten! Tja, lite av godiset skulle man nog kunna få ner ;)

2012-04-28 @ 18:03:08
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Vemvet

Jorå! Det syns hur svullna de är. Men inte många veckor kvar nu =)



Termometer har jag använt mycket. Köpte en från Bosch som bara tar 15 sekunder. Använder både för temp men mest för att kolla badvattnet =) Koksaltlösning i små pipetter är bra också, när de är täppta i näsan. MT har varit det mycket. Miniderm (salva) är bra när de flagar (det gör de i början)... Hmm, vad mer... Tvättservetter gillar jag ICAs egna Basic bäst. Någon sån alsollösning och tops är bra till navelstumpen (som ska tvättas varje dag för att inte bli infekterad), de borde veta på apoteket vilken du ska köpa.



Du frågade i något tidigare inlägg vad vi kan tipsa om. Jag tipsar om H&Ms bomullsfiltar (eller liknande), jag har två nu. Använder dem när hon sover på soffan och när jag ska natta henne på kvällen. Då lindar jag in henne i filten så det inte blir kallt (och hon vaknar) när jag lägger ner henne i sängen. Bra på natten också när man ska till skötbordet. Just det! En svag lampa att ha i badrummet när man ska byta på natten (så man inte piggar upp bebis mer än nödvändigt med världens starkaste badrumslampa). Behövs ju inte om du kan dimma badrumsbelysningen.



Nu kommer jag inte på mer =) Men ring gärna om du undrar över nåt jag skrivit



Kram!

2012-04-28 @ 20:59:20
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0