Är det synd om mig?!

Ikväll har Stina, Sandra och Malin varit hos mig - jag bjöd på hemmagjorda pizzor. Det blev en Capricciosa och en vegetarisk. Jag hade även inhandlat pizzasallad från en trevlig pizzeria i Trelleborg när jag var där och jobbade. Som vanligt var det högt i tak med mycket garv! :)

Idag har jag för första gången råkat ut för medlidande pga min situation...eller medlidande är ju fel uttryck eftersom jag inte tycker ett dugg synd om mig. Jag träffade på en säljare som jag inte har träffat på länge. Han pekade på min mage och sa: Vad är detta?! Sen frågade han; men, vem är pappa? Jag sa då att där inte var någon pappa utan jag har varit i Danmark och inseminerat sig. Då tittade han på mig som om det var synd om mig!!!!!!!!!!!!!!! Jag visste inte hur jag skulle reagera på den minen. Jag blev jäkligt irriterad! Men det visade jag inte utan jag sa att jag naturligtvis gärna hade haft en pappa till barnet men att jag är övertygad om att jag kommer att träffa honom men eftersom jag är 36 år så har jag inte tid att vänta på honom. "Okej", sa han, "känner du så är jag jätteglad för din skull och tycker att det är jäkligt fräckt och modigt gjort." Så den där jäkla minen försvann snabbt men ändå!!??!! Går folk omkring och tycker SYND om mig?! Det är jag inte ett dugg intresserad av, kan jag berätta!!!

Jag har även hunnit inhandla ännu ett par mammabyxor idag - ett par svarta från HM - samt en snygg tröja i en härlig vårfärg. Men det finns inte så jäkla mycket roliga mammakläder. Inte för att jag hade tänkt lägga en förmögenhet på mammakläder men jag skulle vilja ha mer toppar... Tips på det, någon?

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: M

Troligtvis tycker vissa synd om dig. De begriper helt enkelt inte bättre.



Jag tycker inte synd om dig - jag imponeras av dig!! Jag har själv planer på att skaffa barn på egen hand om saker och ting inte förändras inom ett par år. Du är en av mina förebilder :-)

2012-02-28 @ 06:42:03
URL: http://innandufannmig.blogg.se/
Postat av: Anna

Men söta du - TACK för de fina orden så här på morgonkvisten!! :)

2012-02-28 @ 07:34:46
URL: http://annasingelmamma.blogg.se/
Postat av: Vemvet

Mitt tips; köp inte mamma-toppar. De finns hur många "vanliga" toppar som helst som fungerar med mage. De är billigare, snyggare och går att använda efter förlossningen också. Du kan investera i några gravid-linnen att ha under topparna. Det är ganska skönt.



Kram!!

2012-02-28 @ 10:09:31
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com
Postat av: Lisa

Du hittade alltså byxor på HM även du!

2012-02-28 @ 11:40:21
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Anna

Fast jag har fått mammatoppar av Emma och de är så himla bra eftersom de är längre fram till än vad vanliga toppar är...så de räcker nedanför magen...det är därför jag vill ha dem.

2012-02-28 @ 16:03:43
URL: http://annasingelmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0