Med kärlek

När Maria hoppade in i bilen nu ikväll så frågade hon hur det var med mig - så som man frågar när man träffas - och jag svarade att det var bra, hur var det med henne. Det var bra med henne men hon hade läst bloggen. "Jaha", sa jag, "då mår jag inte så bra. Men jag vill inte prata om det eftersom jag kommer att gråta." Jag kände redan att det stockade sig i halsen på mig. Så vi pratade vidare om annat. Vi var först på plats så vi satt i bilen och pratade och skrattade. Då säger Maria; "när jag läste din blogg så funderade jag på vad jag vill ha när jag är ledsen och jag kom fram till att det är choklad." Och så drog hon fram ur sin väska:

Med kärlek

Är det helt överflödig information när jag berättar att tårarna kom med en gång?! ;) Fina, fina Maria!! <3 Sen grät jag lite till under tiden vi pratade om de här fruktansvärda känslorna. Maria tror att det är någonting som har satt igång detta och tillsammans med hormonerna så blir allt bara svart. Jag tror själv att detta bottnar från pastaträffen när jag överreagerade och jag får känslan av de andra inte alls kopplar det med mina hormoner. Så jag känner mig helt enkelt (!!) missförstådd...och tillsammans med mina hormoner så blir detta ett hinder som är helt omöjligt att ta sig över. :( Jag har smsat och/eller pratat med samtliga inblandade men jag känner ändå inte att jag är klar med detta. Jag är aldrig långsint - har ALDRIG varit det heller - och brukar definitivt inte hänga upp mig på sådana här saker men detta är något som har satt sina spår i mig...så jag får nog ringa några telefonsamtal tror jag...om de nu svarar vill säga...;)

När jag kom hem så fick jag ett jättefint sms från en av tjejerna som också ingår i Team eLIEt som hade läst bloggen. Jag har fått superfina kommentarer här också så jag är, faktiskt, medveten om vilka fantastiska människor jag omger mig med...men det är ju som sagt lite svårt att tänka så när man är mitt uppe - eller nere - i det. Men jag märkte att jag mådde lite bättre redan efter att ha skrivit av mig och träningen tillsammans med att få umgås med de härliga människorna i Team eLIEt gör att jag mår bättre. :) Jag är dock lite lätt fascinerad över hur mycket tårar det kan finnas i mig...de tar ju aldrig slut liksom...

TACK för de fina kommentarerna, ni härliga människor!! <3 Ni är guld värda!!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Choklad löser nu alla problem faktiskt :)

2012-02-08 @ 21:31:06
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Dina

Vad snällt att hon bjöd på choklad. Du har många som bryr sig om dig och är förstående eftersom du är gravid.

2012-02-08 @ 22:08:24
Postat av: Vemvet

=) Fint med fina vänner. Se dig som motbevisad =)

2012-02-09 @ 08:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0