Oooooont i ryggen!

Så dåligt jag har sovit i natt!! :( Dels har jag behövt springa på toaletten men det är ju inte så konstigt med tanke på alla vindruvor jag tryckte i mig och dels har jag haft sjukt ont i ryggen! Men när jag låg där i sängen och vred och vände på mig så kom jag att tänka på en sak som VemVet berättade för mig när vi åt middag; svankar hon det minsta lilla så får hon ont i ryggen. Jag har alltid varit väldigt medveten om min hållning när jag går men det är jag nog inte längre...faktiskt... Så idag har jag försökt tänka på hur jag går och jag har nog redan börjat svanka!! Jag spände magmusklerna och drog in rumpan under mig - det låter som en omöjlighet att överhuvudtaget ta sig fram men det är inte så konstigt när man väl gör det - och jag kände med en gång hur mina ryggmuskler jobbade annorlunda. Så det får bli till att tänka på det varje dag från och med nu!!

Magen har blivit rejält större nu bara på några dagar! Jag ska se om jag kan komma ihåg att ta magbild imorgon. Den har börjat bli mer hård också. Tyvärr så har även mina "love-handles" ökat i omfång...:( Och jag har blivit rundare i ansiktet... Det tycker jag inte alls är kul! Jag läste om en gammal tumregel; man "ska" öka i vikt under graviditeten med 20% av sin ursprungsvikt. Naturligtvis är vi alla olika!! Men det innebär att jag skulle gå upp 14 kg - jag har redan gått upp 7,5 kg så jag lär väl gå upp mer. Jag sa till Lie idag på träningen att de där jäkla "love-handles" ska VÄCK sen!!! Jag känner mig faktiskt mest fet nu. Innan har jag tyckt att magen har varit så liten och fin men nu har det ju börjat synas på andra ställen också så nu känner jag mig inte alls så himla liten och fin längre. :(

Konstant mätt känner jag mig också... Jag åt lunch med Helén kl 12. Sen skulle jag till frissan kl 16 så jag var lite orolig för hur det skulle gå med hungern då. Jag åt en glass (mini-Magnum) här hemma vid 15-tiden. När jag var klar hos frissan 17.30 så åt jag en banan mest för att jag skulle iväg och träna. Efter träningen så gick jag raka vägen till styrelsemöte i föreningen som höll på i en timme ca. När jag kom upp i lägenheten så tog jag en liten macka...så här lite har jag inte ätit sen jagvetintenär... Jag känner mig fortfarande mätt sen lunchen. Så anledningen till att jag åt en macka var att jag vet att man måste fylla på förråden efter träningen och så för att jag vet och förstår att jag måste ju ha i mig någon slags mat!

Nu blir det soffan resten av kvällen! Måtte jag sova bättre inatt!!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja det där med ryggen kan jag tänka mig. När jag sover vill jag ligga väldigt hårt. Mina kompisar brukar tycka att jag är helt galen men eftersom jag har haft problem med min rygg typ hela livet så är tanken på att den inte skulle ligga helt rak omöjlig för mig. Jag ligger heller hårt än att ryggen liksom skulle svanka, om du förstår vad jag menar. När jag läser om dina ryggproblem så funderar jag på om detta innebär att jag kommer vara rullstolsbunden som gravid... Fast du har ju ifs också nästan alltid haft problem med din rygg, eller?!

2012-02-15 @ 23:47:58
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Vemvet

Ja. det är bra att du tänker på hållningen nu för ju större man blir desto lättare är det att man börjar "hänga" i svanken. Hoppas du fått sova bättre inatt.



Kram!

2012-02-16 @ 08:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0