Årets första pastaträff...

...var hur trevligt som helst förutom en liten detalj... Jag tänker inte gå in på några detaljer men jag framstod som den suraste och vresigaste tjejen någonsin eftersom jag inte kunde förklara mig!! :( Jag har märkt hur jag på sistone reagerar annorlunda än förr. Detta lägger jag helt enkelt på det faktum att jag är gravid... Jag är mycket känsligare för saker - jag märker tex att när jag diskuterar saker med människor i min omgivning så blir jag antingen superirriterad på deras åsikter eller så förstår jag inte alls vad de menar. Jag hoppas verkligen inte att detta märks alltför mycket!! Ikväll kom det i alla fall upp en sak där jag inte för mitt liv kunde förklara mig på ett sätt så att de andra tjejerna förstod vad jag menade - sjukt frustrerande!!! :( Jag la bara ner istället eftersom jag kände hur nära gråten var och det hade ju inte direkt gjort saken bättre!! Jag var väldigt, väldigt nära att resa mig och gå hem...men då hade jag bara ännu mer framstått som en förbannad surkärring!! I alla fall så ringde en av tjejerna mig precis och frågade vad fasiken det var som hade hänt!! Som jag uppskattar att hon ringde!!! Så då fick jag i lugn och ro förklara vad jag menade. "Varför sa du inte bara det då? Så hade jag sluppit gå här och tänka på och oroa mig för vad det var som hände!!" Förlåt, förlåt, förlåt!!! Jag tycker nästan att det är lite fegt att skylla på graviditeten men jag märker hur jag reagerar annorlunda. Jag håller väl på att förändras...sen hjälper det ju inte att hormonerna åker berg- och dalbana heller... Det hjälper väl inte heller att jag i normala fall framstår som en tjej med starka åsikter - då blir ju denna situationen ännu värre!! I alla fall i mina ögon. :( Jag är i alla fall jätteglad för att hon ringde så jag kunde be om ursäkt för mitt konstiga beteende!!

Så, nu sitter jag här med en klump i halsen igen och tårar som är på väg att svämma över - en helt vanlig torsdagkväll i mitt gravida liv!

Puss & Kram 

Kommentarer
Postat av: Vemvet

=) Men gumman då! Jobbigt med så röriga hormoner! Jag var sån med mitt X, fattade ingenting! Den här graviditeten har jag varit coolast i stan... Märkligt det där. Skicka ett mail till övriga brudarna och förklara! Känns det nog bättre!



Kramkram!

2012-01-27 @ 08:35:38
Postat av: Lisa

Jag vet inte hur jag ska lägga fram detta på ett snällt sätt men jag tycker nog att du är lite så även utan graviditet... Men jag var ju ifs inte där så jag vet inte exakt hur det var...

2012-01-27 @ 21:42:55
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Anna

Helt rätt, Lisa, du var inte där... Som jag skrev så framstod jag säkerligen bara som en surkärring som inte fick som hon ville eftersom jag inte kunde förklara vad det var jag menade...det var sjukt frustrerande!! Uppenbarligen fick jag inte fram det i bloggen heller så nu sitter jag här igen med gråten i halsen och känner mig frustrerad...:(

2012-01-28 @ 10:30:24
URL: http://annasingelmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0