Begravning

Jag har precis kommit hem från morfars begravning. Prästen var kanon och begravningen var superfin. Det är ju inte kul med begravningar men det är ett fint sätt att säga adjö på, tycker jag. Fast jag måste säga att mormors begravning var värre. Idag grät jag men inte alls på det sättet som på mormors. Då grät jag genom hela begravningen.

Idag fick jag även träffa flera som jag inte har träffat sen jag gjorde (eller mamma, rättare sagt) min graviditet offentlig. Min ena kusin kom fram och kramade om mig och gratulerade och sa sen; "vet du om att du är min dotters stora idol - hon tycker att det du har gjort är superfräckt?!" Det värmer i hjärtat att höra sånt!! Jag har aldrig tänkt på detta som något fräckt, coolt eller häftigt. Jag vill bli mamma och detta är det sättet som fungerar för mig... Och nu är jag halvvägs - jag är nu i v 20 så jag har "bara" hälften kvar innan det blir verklighet!! :)

På mammas sida är vi lite vidskepliga av oss. Inte bara så att vi inte lägger nycklar på borden utan mer att vi är inte ensamma här på jorden. Vi har för många på den sidan av släkten som har råkat ut för olika saker för att inte tro på det... Jag tänker dock inte försöka övertala andra att tro samma sak men jag var tvungen att berätta det för att kunna berätta nästa sak; så fort någon är gravid så görs TESTET!!! Det går ut på att man håller en vigselring i antingen en sytråd av ren bomull eller ett hårstrå framför magen. Pendlar sen ringen fram och tillbaka är där en pojke i magen - gör ringen cirklar så är det en flicka. Än så länge har detta inte blivit fel på någon i den här släkten!! Först gjorde min kusin det på mig och sen fick jag själv göra det och det visade en pojke! Så nu får tiden utvisa om jag är det första som det slår fel på eller jag är ännu en i raden som det stämmer på. :)

Jag kom iväg innan idag och tränade!! Jag ska verkligen försöka komma iväg i alla fall 2 gånger i veckan. Tyvärr är det så att jag börjar känna av ryggen på nätterna. Så jag tänkte att jag måste i alla fall försöka stärka ryggen lite. Ryggen är även annars min svaga länk...

Sen har jag även skaffat mig en graviditetsförsäkring. Den kan vara heeeelt onödig men nu har jag en i alla fall.

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Dina

Bra att du skaffade en försäkring.

2012-01-10 @ 19:23:13
URL: http://dinasthlm.blogspot.com
Postat av: Emma

Försäkringen är super. Hjälpte Petra och Johan när Lucas kom 2 månader för tidigt!

2012-01-10 @ 20:44:22
Postat av: Lisa

Ja, det blir nog en Pölsen ser det ut som ;)

2012-01-10 @ 22:11:26
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Vemvet

Ska du testa bikarbonat- och rödkålstestet som jag gjorde också? =) Just for fun!

2012-01-11 @ 09:09:24
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com/
Postat av: Stina M

Hej Anna är här o läser ibland men hinner inte kommentera när alla barnen är hemma;-)

Super bra med försäkringen hjälpte oss när vi fick pojkarna också!!

Kul att följa dig här:-)

Kram

2012-01-11 @ 09:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0