#¤&%//# duschstångs#?&%%# :(

När jag var på IKEA tillsammans med Nicklas så köpte jag ju en duschstång. Idag när jag var där med mamma, Emma, Filippa och Hannes och lunchade så passade jag även på att köpa ett duschdraperi - jag hade inte riktigt ro i kroppen att göra det sist...;) Nu när jag kom hem så skulle jag sätta upp den... Stången var ju för kort så jag skulle dra ut den och förlänga den liksom, den var stenhård men tills slut så gick det. Bara det att den blev för lång och nu kan jag inte trycka ihop den!!!! Helt ärligt!!!??!! Måste man få den perfekt med en gång?! Så sjukt irriterande!!! :( Jag funderar på att köra tillbaka till IKEA med den - det kan ju omöjligt vara meningen att den ska vara så hård att hantera?!

Jag sover superdåligt nu för tiden. :( (Möjligtvis därav raseriutbrottet på duschstången...) Min rygg värker när jag har legat för länge...så nu vaknar jag vid 2-3-tiden varje natt och har ont i ryggen. :( Det spelar ingen roll hur jag ligger. Det är inget jag märker av på dagen, som tur är. Men ååååh, vad jag tycker synd om mig själv. Sen är jag ingen kvällsmänniska så jag går och lägger mig vid 21-tiden varje kväll - om jag inte hittar på något vill säga. Ryggen är en stor anledning till att jag försöker komma igång med träningen. Jag har alltid varit svag i den men jag kan inte ha det så här resten av min graviditet!! I och för sig bara halva kvar men ändå...;)

Ikväll har jag bjudit in mig själv på middag till Vivi, Andy och barnen! Jag vet inte vad som har hänt - jag har alltid tyckt om att vara för mig själv. Jag kan tycka att det är hur skönt som helst att bara sitta hemma och umgås med mig själv i normala fall. Men på sistone har jag börjat bli sjukt uttråkad av att vara hemma själv... Det är en utveckling jag INTE gillar!!

Det verkar ju som om den här graviditetsförsäkringen trots allt kan vara bra att ha! Nu hoppas jag ju att jag inte alls behöver utnyttja den men...peppar, peppar!!!

Ang testet; VemVet - skulle du kunna återberätta om det testet som du gjorde? För det kommer inte jag ihåg!! Och gav det "rätt" utslag? :)

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, jag kom att tänka på en gång när jag köpte en hylla på IKEA där inte hyllplanen passade. Åkte till IKEA men de fick inte heller ihop den. Fick en ny. Åkte hem med den nya men fick inte ihop den heller, exakt samma fel. Hade pappa på besök som fixade att sätta i hyllplanen på 2 minuter. Ops!

2012-01-11 @ 22:15:33
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: vemvet

Ja! Hata dom där stängerna! Råkade göra precis samma sak och sket sedan i att sätta upp den alls. Vart så irriterad. Så nu sitter jag i badkaret och duschar... Tur att badrummet börjar renoveras nästa vecka =)



Angående testerna...

Bikarbonattest: Ta morgonurin och samla upp i en kopp (du borde ju vara proffs på det vid det här laget efter alla ÄL- och gravtest =)) Häll 2 tsk bikarbonat i en ren och torr, gärna genomskinlig kopp, häll urinet över bikarbonaten (får alltså inte vara bakpulver, utan ska vara ren bikarbonat, finns på ICA för typ 10 kronor). Om det bubblar eller pyser minsta lilla ska det vara en kille du väntar. Händer ingenting är det en tjej.



Rödkålstestet: Köp en klyfta rödkål (typ 1/4 kålhuvud), strimla fint. Lägg i kastrull och häll på vatten så det täcker rödkålen precis, koka upp och låt sedan sjuda 10 minuter. Sila av rödkålen och låt avkoket svalna lite. Ta lika delar morgonurin och avkok, blanda. Om färgen inte ändras eller fortsätter vara rosa/lila är det en tjej. Ändrar blandningen färg och blir orange/röd är det en kille.



Jag gissar att anledningen till att man ska använda morgonurin är att det man äter inte ska påverka Ph så mycket och ge missvisande resultat.



På mig stämde båda testerna =)



Kramkram!

2012-01-12 @ 08:55:15
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0