Ultraljud!!! :)

Jag har fått se Pölsan idag!! Livs levande!! Tja, eller vad man ska kalla det - han/hon ligger ju trots allt kvar i min mage...;) Jag var ju övertygad om att jag och mamma skulle gråta i kapp men när Pölsan väl kom upp på skärmen framför oss så riktades all fokus dit så jag grät inte alls!! :) Till att börja med så var Pölsan ganska passiv; rörde lite på armar och ben men inget avancerat.

Pölsan

Men sen så gapade hon/han flera gånger, ungefär som man gör när man gäspar och sen sträckte han/hon på sig;

Pölsan sträcker på sig

SEN satte hon/han igång och rörde på sig! Det är helt otroligt vad man kan se detaljer!! Kvinnan som gjorde ultraljudet var kanon!! Hon visade och pekade. Pölsan är ca 20 cm lång och väger ca 245 g. Jag har ju inte gjort KUB- eller NUP-test så jag har varit lite orolig. Nu vet inte jag exakt hur mycket de kan se men enl henne kan de se väldigt mycket på ultraljuden. "Inte allt, men väldigt mycket!" Och enligt henne såg allt bra ut!! :) Jag måste erkänna att mina steg blev lite lättare...

Pölsan...

Näsan kommer från mig i alla fall...;) Jag har två bilder till men jag glömde att fråga om dem via mail så jag har fotat dem och då blir det inte lika bra men jag har riktigt bra foto! :) Jag tänkte höra med pappa om han kan scanna dem till mig. Min BM hade räknat ut förlossning till den 6 juni men nu fick jag den 4 juni istället - det känns som det kvittar faktiskt! Det är ju bara 2 dagar som skiljer. Vi bokade även in ett nytt datum i v 32. När vi var klara så frågade mamma om de redan nu kan se vilket kön det är. Ja, svarade kvinnan. "Så då hade du kunnat se nu vilket kön det är?" "Ja, det hade jag..." "Ja, ja," sa mamma, "det vill vi ju inte ändå..." Hahahaha! Lilla mammsen!! Hon hade mer än gärna velat veta vad det är för kön!!! :)

Jag har läst någonstans att det kan kännas lite verkligare efter ultraljudet men jag fattar fortfarande ingenting!! Jag har alltså en bebis i min mage!! Helt galet overkligt!!

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Dina

Vad bra att allt var bra. Fina bilder.

2012-01-09 @ 22:20:03
URL: http://dinasthlm.blogspot.com
Postat av: Lisa

Vad roligt. Jag tycker mamma kunde få veta vad det är för kön och sedan berätta det för mig...

2012-01-09 @ 23:55:22
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Vemvet

Fiin =) Jag är så impad över att du kan hålla dig från att ta reda på kön =)



Kraaam!

2012-01-10 @ 07:09:41
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com/
Postat av: sandramedhjertetihånden

hurra! det er en fantastisk følelse:)

2012-01-10 @ 07:18:43
Postat av: Emma

Men hallå! Nu tycker jag att vi börjar omnämna bebisen som HAN! För HAN har ju helt klart en snopp ;)

2012-01-10 @ 20:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0