Besök hos BM

Idag blev det besök hos BM - jag skulle egentligen ha varit där för 2 v sen men då var hon sjuk och detta var det första datumet som passade. Allt såg bra ut; magen växer som den ska och Pölsans hjärtljud låter bra - de låg på 150...vilket jag då får till att Pölsan är en tjej...;) Men däremot så hade BM förra gången reagerat på mitt järnvärde. Hemaglobinen (HB) var bra och det är det som avgör om man ska äta extra järn eller inte men däremot så var ferritinet högt. Hon sa inget om detta till mig då utan hon skickade iväg en fråga till "blodgubben", som hon kallade läkaren för, om det. Han svarade att vi skulle ta ett prov till och att jag skulle avvakta med att äta järntabletter tills vi vet mer. Det kan bero på infektion i kroppen men mig veterligen så har jag ingen sådan i kroppen. Nu har jag ju inte ätit järntabletterna eftersom min mage korkade igen och det känns ju bra att veta att jag inte behöver tvinga i mig vare sig dem eller blutsaften på ett tag till. :) Vi har bokat tid till nästa vecka för att göra sockerbelastning och tills dess trodde BM att hon skulle ha svar på det. Är värdena fortfarande höga så skickar BM en remiss till min vårdcentral och sen får de utreda vad det beror på. Jag visade mina "rivsår" och BM tyckte att de såg ut som brustna blodkärl...hon vet inte vad de beror på men de kanske kan ha med det höga ferritinvärdet att göra? Mer info om detta kommer naturligtvis!

Mina fötter känns bättre idag - det gjorde de redan igår. Fast jag märker att jag lättare känner av att jag får ont i dem...när jag går mycket...det är ju det jag gör i mitt jobb, typ, så det här kan ju bli hur kul som helst. :S Jag får nog införskaffa mig fler stödstrumpor! ;)

Ikväll är det middag hos Vivi, Andy och barnen. Jag tänkte bege mig hemifrån nu för att hinna köpa lite tulpaner på vägen. Det är ju så himla trevligt med just tulpaner, tycker jag!

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Vemvet

Skönt att allt ser bra ut. Hoppas det reder sig med ferritinvärderna...



Stödstrumpor är grymt! Investera i ett par stycken du.



Kram!

2012-03-07 @ 12:35:41
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com
Postat av: Lisa

Kul att det gick bra och allt låter bra, førutom ferritinværderna men det blir nog inget problem.

2012-03-07 @ 21:22:19
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0