Mina stackars fötter! :(

Jag har ooooont!!! Jag har ont speciellt i fötterna men även i ryggen och nacken. Det onda i nacken tror jag kommer från att jag har spänt mig när jag har gått. Jag har spenderat dagen hos en kund i Karlshamn med att fysiskt arbete - jag brukar mest springa omkring med min säljväska efter mig...I alla fall så märkte jag hur jag stegvis fick mer och mer ont i ryggen - i svanken - och jag försökte verkligen att tänka på att spänna rygg- och magmusklerna när jag lyfte men det hjälpte inte överdrivet mycket. Efter ett tag började jag även känna av fötterna. Jag har ändå mina stödstrumpor på mig idag eftersom jag visste att mest skulle stå och gå idag. Jag hade kanske haft ännu mer ont utan mina stödstrumpor men ett tag undrade jag om de verkligen gjorde någon nytta. Jag fick anstränga mig för att inte vagga när jag gick!!! Jag läste igår att det brukar vara lättare, skönare och bättre att gå små steg istället för långa. Då tänkte jag för mig själv; vad spelar det för roll?! Jag går väl som jag går..idag märkte jag hur små steg jag tog och hur sakta jag gick. Jag är en sådan människa som halvspringer fram annars men icke nu! Det funkade inte alls att gå som jag brukar. Det blev seeeen lunch och för att göra det väldigt lätt för mig så körde jag till McDonalds. Jag vaggade in med mina små, små steg till kassan och beställde. Det jag ville ha var inte klart så killen sa att det var klart om ca 2 min. Jag måste ha sett helt förstörd ut när jag frågade om jag skulle komma fram och hämta maten själv för killen sa till mig att han skulle komma ut med maten till mig...:) Sen satt jag där på McDonalds med fötterna på stolen framför mig och åt... Jag hade verkligen ångest för att ta mig ut till bilen och det med rätta! :( Åh, mina stackars fötter!!! :( Det blev ett besök till men sen orkade jag inte mer så nu sitter jag på hotellet. Jag har hunnit sitta med fötterna högt ett tag och det känns redan bättre, som tur är! :) Men fy fasiken, så syyynd jag tyckte om mig själv där ett tag! ;)

Jag behöver inte äta än men jag får se om jag orkar ta mig in till centrum eller det blir middag på hotellet...

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Vemvet

Helt ok att tycka lite synd om sig själv emellanåt. Det är jobbigt att vara gravid. Speciellt när man börjar bli lite större. Saknar inte magen en sekund! Det är så skönt att vara sig själv igen!



Kram!

2012-03-05 @ 20:22:50
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com
Postat av: Lisa

Usch, vad jobbigt att du har så ont redan med tanke på att du ska jobba så længe till. Du får kanske gå tidigare...

2012-03-07 @ 21:09:34
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0