Pigmentfläckar?!

Idag när jag var och fixade mina ögonbryn - vax och färg - så sa tjejen till mig sen att jag skulle undvika solen imorgon och gärna också på lördag. Undvika solen?! Det ska ju bli kanonväder!!! Men det räckte med att jag hade solglasögon på mig. Sen sa hon till mig att jag skulle undvika solen under tiden jag var gravid och även under tiden jag ammar eftersom man kan få fula pigmentfläckar... "Ha alltid solskyddsfaktor på dig - minst 15 när det är inte är sol och 30 när det är sol!" Nu är jag van vid att smörja in mig med solskyddsfaktor eftersom jag har ganska lätt för att bränna mig men jag använder det bara när jag verkligen har tänkt sola, inte annars!! Pigmentfläckar vill jag inte ha så det är väl bara till smörja in sig!

Idag har jag även hunnit med ett besök hos banken för att diskutera lån till bil. Jag har ju bil i tjänsten men det blir mest jobbigt att behålla den under tiden jag är mammaledig så jag köper en egen. Malins blivande man är bilhandlare och jag litar på honom att han säljer en bra bil till mig som han sedan även hjälper mig att sälja så det känns ändå bra. I alla fall så var det inga problem. På måndag ska jag få lägenheten värderad så får vi se om vi lägger lånet på lägenhetslånet eller genom facket. Det blir ju billigare genom banken så jag hoppas att värderingen går bra - det är ju inte riktigt rätt läge för fastighetsbranschen...tyvärr. Min bankkvinna frågade mig om jag visste vilket kön det skulle bli. När jag sa nej så sa hon att hon i alla fall hade sina aningar. Jag blev ju naturligtvis nyfiken och frågade vad hon trodde och varför. Hon tror att det ska bli en pojke eftersom "man inte ser bakifrån att jag är gravid..." Magen går liksom inte ut på sidorna...eller hur man ska förklara det. David har ju hela tiden hävdat att det blir en pojke...med tanke på dels hur jag ser ut i ansiktet och dels Pölsans hjärtljud så tror jag mer att det är en flicka men, men...vi får se! :)

De sista morgnarna när jag har vaknat så känns magen spetsig! Den är stenhård och helt spetsig - hur konstigt som helst. Jag har ju hört att när man har sammandragningar så kan magen bli hård och spetsig men jag trodde att det skulle kännas när jag har sammandragningar och det känns inget alls på morgnarna när magen ser ut som den gör... Däremot kan jag känna att jag får ont i nedre delen av magen lite då och då - det drar ihop sig liksom men det varar inte så länge. Jag har även lite "mensont" då och då... Fast jag måste säga att jag kan ibland ha svårt att skilja på om jag har "vanlig" magknip eller om det beror på graviditeten...

Min graviditet är beräknat till vara 41 v - jag är i v 30 men det är 11 v kvar till beräknad förlossning... Nästa vecka är det ett sommalov kvar till att Pölsan kommer...ett sommarlov liksom - det är ju ingenting!!! Jag måste ta tag i att göra den där listan också - på vad jag har och på vad jag ev behöver införskaffa mig...

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Vemvet

Haha =) På mig syntes ingenting bakifrån, inte ens i vecka 38. Och jag fick minsann en tjej =)



Sammandragningar lär man sig känna efter ett tag tyckte jag. Att det liksom spänner till, fast oftast kände jag mest som ett svagt obehag och när jag kände på magen var den stenhård. Sedan lärde man sig känna igen känslan. Den är väldigt subtil, så jag skulle tro att det är sammandragningar du har. Vissa känner dem inte alls på hela tiden.



kram!

2012-03-23 @ 22:12:42
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com
Postat av: Lisa

Har du blivit vaxad av den nya tjejen? Jag har fotfarande inte träffat/sett henne...

2012-03-24 @ 14:46:34
URL: http://soclisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0