Så gör vi på Balkan!

Idag har jag haft bilen på service. I normala fall så kör jag en V70 automatare. Idag fick jag, som hyrbil, en Renault Clio med vanlig växelspak... Jag kan berätta att det är en jäkla skillnad!! ;) För det första är jag inte van vid att växla, för det andra så är jag van vid farthållare och det fanns inte heller och för det tredje så kopplas min mobil in i bilen annars men nu fick jag HÅLLA mobilen i handen när jag körde - men ni hör ju själva!! Jag har haft det vääääldigt svårt idag...;)

Nu är det ingen som tar miste på att jag är gravid och ALLA undrar hur länge till jag ska jobba. Det vet inte jag - det är inget som är bestämt än. Jag vet bara att två veckor INNAN beräknad födsel så har vi den sista delen i en utbildning och den har jag tänkt vara med på. Idag hände en liten rolig incident...eller rolig och rolig - det beror på hur man ser på det. Jag var hos en av mina kunder och då kom det fram en kvinna som jag hade mycket att göra med förr när jag var på ett annat företag men som jag nu inte har träffat på länge. Hon kom fram och klappade mig på magen och gratulerade. Sen tittade hon på mig och sa; "som du ser ut i ansiktet! Finnar! Det har ju du aldrig annars!" Jag visade henne mina "rivmärken" vid kragen och sa att "jag väntar nog en tjej, men jag vet inte. Det sägs ju att en dotter stjäl sin mammas skönehet." Då får jag tillbaka den BRUTALA sanningen; "ja, då är det nog en flicka!" Sen frågade hon mig vad jag hade på handen. Jag höll förvånat upp handen och då säger hon; "jo, det är en flicka!" Jag förstod ingenting!! Då är det visst så att jag höll upp handen med handflatan upp och då väntar man en flicka. Hade jag hållt upp handen med handryggen upp först så hade jag väntat en pojke. Jag sa till henne att det hade jag aldrig hört förr. "Nej", sa hon då, "men jag är från Balkan och så gör vi där!" Så då är det väl fastställt; jag väntar en liten Klara!! ;) Allt enligt en mängd "vetenskapliga" undersökningar...;) Fast jag måste säga att hade jag fött idag och det hade kommit ut en liten kille så hade jag faktiskt blivit väldigt förvånad!!

Idag har jag varit jättetrött. Det blev en hård träning igår men det har det varit förr så det tycker jag inte borde påverka... Jag har vaknat inatt men det gör jag varje natt! Denna natten har jag även sluppit gå upp för att kissa så jag tycker inte att jag borde vara så här trött. Jag får nog ta en shot blutsaft imorgon - öööörk! :( Men det är kanske järnet jag fattas...jag tänkte städa ikväll men jag får se hur det blir det med det...

Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Lisa

Oj då, där kom verkligen den brutala sanningen men ja, visst känns det verkligen som att det är en liten Klara vi väntar på!

2012-03-01 @ 20:56:35
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Vemvet

Haha =) Skulle väl vara underbart med en liten Klara =) Får se om testerna visar rätt.



Kram!

2012-03-02 @ 17:42:28
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0