Sockerbelastning

Idag var det så dags för sockerbelastningen. EN tjej, Stina, har sagt till mig att den söta drickan inte alls var så äcklig utan söt och god men alla andra har berättat hur äcklig den är och hur hemskt det var att dricka den. Jag såg med andra ord inte alls fram emot att dricka den men så farligt var det inte alls. Första halvan av glaset drack jag utan citron men sen tog jag i lite citron eftersom jag kände att det blev lite väl sött. Med citron i var det inga som helst problem med att svepa resten. Sen blev det till att vänta i 2 timmar. Jag hade inga antydningar alls till graviditetsdiatbetes och resten av mina värden såg bra ut. :) Ang mina järnvärden så trodde BM att det hade blivit något fel vid första provet eftersom de nu inte alls var höga längre. Järnvärden (hemaglobinet) ligger på 130 igen så jag tänker inte äta järntabletter!! Tjohoo!! Jag berättade att jag var lite öm i mina leder och när det gällde mina fingrar så ska jag gå till min Vårdcentral och prata med sjukgymnasten där eftersom jag har karpaltunnelsyndrom (lååångt ord) vilket är vanligt vid graviditet. Det man då får hjälp med är skenor att sätta på handlederna under natten så att handlederna håller sig raka så att den ökade mängden vätska i kroppen kan flöda fritt så att säga... Nu tycker inte jag att det är ett så stort problem men BM sa att det kan ju bli värre så hon tyckte att jag skulle ringa Vårdcentralen...

Idag har jag putsat mina fönster - ett nödvändigt ont, tyvärr! :( Det är inte roligt alls, tycker jag, och det tar forever and ever att göra det men känsla efteråt är heeeeelt uuuunderbar!! :) Så jag stack även iväg till Plantagen och köpte nya blommor/växter till 3 av 4 fönster. :) På torsdag har jag tvättid så då blir det även till att städa så till helgen kommer jag att ha en lägenhet som är tipptopp!! :) Fast Maj Gadd, vad jag behöver måla om! :( Det tänker jag på varje gång jag tvättar mina fönster...men det får nog vänta, tyvärr. Jag tycker inte att det är roligt heller så därför lär det dröja...

Förresten så sov jag uuuurdåligt inatt!! Jag skulle ju ge urinprov imorse så jag bestämde mig för (efter att ha pratat med Emma) att jag skulle ge morgonurin. Så när jag vaknade till kl halv 2 inatt så for jag upp! Jag kände verkligen inte alls av att jag behövde kissa men jag tänkte att det var bäst så att jag inte skulle vara så himla kissignödig direkt på morgonen. Den sista tiden har jag vaknat varje natt men jag har inte behövt gå upp. När klockan var 3 så låg jag fortfarande KLARVAKEN!!! :( Jag skulle aldrig gått upp...:S När väckarklockan ringde halv 7 så sov jag i alla fall...

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Lisa

Skönt att allt var bra och att du slipper järntabletterna. Härligt med nystädat hem, det och nytvättade sängkläder :)

2012-03-13 @ 19:45:56
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: Vemvet

Bra att sockerbelastningen var bra. Gör alla det hos er? Var inte tal om det när jag var gravid...



Kram!

2012-03-14 @ 12:10:09
URL: http://hurdetkanbli.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja, sockerbelastning gör alla...vare sig man vill eller inte...;) Den "stora" grejen här är om man får citron till eller om man måste ta med det själv! ;)

2012-03-14 @ 15:47:20
URL: http://annasingelmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0